Comunicació

economia

La matriu de Facebook no inclourà els centres de revisió de continguts com el de Barcelona en els acomiadaments massius

Meta va anunciar dimecres que faria fora 11.000 persones a tot el món, el 13% de la plantilla

La matriu de Facebook, Meta, no inclourà els centres de revisió de continguts com el de Barcelona en els acomiadaments massius d’11.000 persones que va anunciar el seu fundador, Mark Zuckerberg aquesta setmana.

En un comunicat remès a l’ACN, Meta assegura que els esforços per a mantenir la integritat de la plataforma continuen sent una “prioritat principal” i per això hi haurà 40.000 persones dedicades a la seguretat de la xarxa i dels continguts. “Els nostres moderadors de continguts que treballen revisant a primera línia, les persones que moderen contingut, no es veuran impactades per l’anunci”, detalla el missatge de Meta.

El centre de revisió de continguts amb seu a la Torre Glòries de Barcelona està gestionat per la multinacional Competence Call Barcelona Digital Services, que va firmar una aliança amb Facebook el maig del 2018. L’empresa compta amb 500 treballadors a la capital catalana, que es dediquen a moderar continguts de les xarxes.

La resposta de la matriu de Facebook, WhatsApp i Instagram arriba dos dies després d’anunciar l’acomiadament del 13% de la plantilla, per les expectatives no complides de creixement dels negocis online després de l’increment exponencial del comerç electrònic per la pandèmia i pel refredament e l’economia, que està castigant les empreses tecnològiques.

Dos anys després han constatat que el creixement dels negocis online no ha sigut tant permanent com preveien i que l’activitat econòmica s’ha frenat per l’impacte de la inflació i les disrupcions de la guerra d’Ucraïna. “Em vaig equivocar i me’n responsabilitzo”, ha assegurat Zuckerberg en una carta oberta, on detallava que en el nou context es veu obligat a ser “més eficients” i a prioritzar en menys àrees com les plataformes d’intel·ligència artificial, publicitat i negocis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Una vuitantena de mitjans d’informació demanden Meta per competència deslleial

Barcelona

Adeu a en Flores, el periodista apassionat

COMUNICACIÓ

Periodistes i polítics, commoguts, lloen la figura de Josep Maria Flores

COMUNICACIÓ

Mor als 54 anys el periodista Josep Maria Flores, un referent d’El Punt i El Punt Avui

COMUNICACIÓ

Rècord de participants en el nou disc de La Marató

BARCELONA
COMUNICACIÓ

Mor en combat un productor de Netflix israelià

COMUNICACIÓ

El nou disc de ‘La Marató’, el 3 de desembre

BARCELONA
TOT RECORDANT

Deu anys sense la veu de la Francina Boris

Mor als 92 anys el periodista José María Carrascal

Barcelona