Comunicació

El zàping

Emprenedors en masculí

Les noies no es deuen inventar el futur; el deuen esperar

On són les noies? Mentre ells, precoçment, s'inventen el futur produint cançons mentre es treuen el batxillerat o munten del no-res una empresa que crida l'atenció a Twitter quan encara no era Twitter, elles deuen cantussejar El Canto del Loco mentre s'emproven faldilles a l'H-M. On són les noies emprenedores? És el que ens preguntàvem en veure diumenge el 30 minuts. El reportatge Inventant el futur fixava la mirada en l'interessant món de joves empresaris, de visionaris amb texans i amb pèl adolescent, i ho va fer absolutament en masculí. Cosa que ens fa pensar que no n'hi deu haver, de noies que destaquin per idees innovadores, amb caràcter pioner i aventurer. Les noies no es deuen inventar el futur; el deuen esperar. El reportatge, que va batre rècord d'audiència, mostrava una visió en positiu de la joventut. Tenint en compte que la tele únicament es fixa amb els joves de vint i pocs quan són o superficials o conflictius –d'Hijos de papá a Hermano mayor – és d'agrair. És d'agrair que de tant en tant algú focalitzi aquesta imatge esbiaixada. Però els casos retratats pel 30 minuts no eren els antini-ni. Pau García-Milá, Víctor Guíxer, Josep Torres i Jordi Alcaraz són excepcions que criden l'atenció periodística. Pel que fa a l'experiència de Rafa Pons –un cantautor que ha aconseguit viure de la música–, no m'acabava d'encaixar en el reportatge. Però els anti-ni-ni no són aquests: són els que estudien i treballen fent classes, de cambrers, o allarguen la universitat estudiant postgraus per tenir un currículum excel·lent i el mercat laboral tancat. Potser és hora de fer un reportatge d'aquesta generació menys triomfadora però més real.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.