Comunicació

El zàping

Cinema a la fresca a La 2

El que li demanes a la tele no és que t'entretingui muntant el gran circ

Hi ha pel·lícules atemporals però també estacionals. És el cas de La finestra indiscreta (1954). És un clàssic, un imprescindible que s'ha de veure i se n'ha de gaudir amb la xafogor de l'estiu, amb els més de trenta graus a l'ombra, amb les finestres abaixades si és de dia i obertes si és de nit i amb la llum apagada, com fan James Stewart i Grace Kelly quan observen el que fan els veïns del bloc d'edificis de davant; primer com un entreteniment vouyerista intranscendent i després ja amb una mirada més hipnòtica, fascinats per les vides dels altres, i que els condueix a investigar i descobrir un assassinat. La peli de Hitchcock traspua calor; encara que a la gràcil Grace Kelly ni li notis una gota de suor i estigui perfecta. I tot i no ser agost, tot i que dimecres a la nit refrescava i era millor no obrir les finestres, vam veure i gaudir de La finestra indiscreta a La 2 en aquest espai setmanal que dediquen al cinema clàssic. Fa mesos ens va passar el mateix amb El planeta de los simios; també a La 2. Sense publicitat, a més, és una delícia. Sense talls per promocionar DVD d'Águila roja, encara més.

Sovint el que li demanes a la tele no és que t'entretingui muntant el gran circ sinó que t'expliquin una bona història, una bona pel·lícula. Sigui a La 2, a TV3 els divendres i a Antena 3 els dissabtes a la nit o a La Sexta 3 a qualsevol hora del dia; fa poc van dedicar el diumenge a Audrey Hepburn i van començar al matí amb Esmorzar a Tiffany's. I és que la televisió esdevé el primer contacte, la plataforma de divulgació universal per descobrir els clàssics als nous espectadors, la cultura audiovisual dels quals comença amb GH 5 i OT 4.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.