Comunicació

El zàping

Dos cerveses, dos mons

L'espot de la cervesa San Miguel és un videoclip ‘indie'

L'anunci de l'estiu, dels últims tres estius, és el d'Estrella Damm que ha convertit un simple espot de cerveses en tot un esdeveniment més propi del rodatge d'una peli de Woody Allen que d'un missatge publicitari. És notícia la seva estrena, és notícia quan es grava i sobretot on i la història que explica. I l'anunci de l'estiu té, des d'aquesta setmana, la seva contra, la seva rèplica, la seva competència. San Miguel respon a la campanya Mediterràniament de la Damm amb un eslògan, diguem-ne que amb intencionalitats més globals: Cerveza de un lugar llamado mundo. Radicalment oposat a les postals marineres de la Damm, l'espot de San Miguel és un videoclip de música indie. Protagonitzat pel grup musical Delafé y las Flores Azules, el protagonista passeja per diferents capitals d'Europa: Londres, Moscou, Berlín, Istanbul i Barcelona. Si Damm busca en els paisatges blaus i verds del propi territori i dels referents locals, la idea del millor estiu amb una crida a l'extraordinari de les coses normals, San Miguel, en canvi, busca en un entorn més cosmopolita i urbanita el missatge de millorar el món –en èpoques de crisi és el que la publicitat estimula– a través de la connexió, de la unió de les vides quotidianes (“puentes que unen a la gente corriente y los transforma en algo más”, diu una de les línies de la lletra). No és aquest món millor que cantaven els hippies dels anys setanta de la Coca-Cola, el món diferent que canta Delafé i que s'ha fet seu l'espot de San Miguel és el que promou l'empenta, la iniciativa, la il·lusió. Dues cerveses, dos viatges diferents i dues concepcions del món (en crisi) diferents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.