Comunicació

El zàping

Canviar per seguir igual

‘El hormiguero' continua com un pati d'escola fet televisió

Hi ha una sentència que en la tele es podria dir que és un manament: canviar per seguir igual. Continuar vol dir que la cosa va bé, però el canvi, ja sigui de decorat –més lleuger–, ja sigui de presentador o de cadena –més consistent–, dóna un nou aire, publicitat afegida a un programa de llarg recorregut. I El hormiguero segueix fil per randa aquesta directriu. Pablo Motos i companyia van fugir de l'Imperi del Mal –o sigui, de Mediaset i de Vasile– i se n'han anat a una galàxia més amiga, a Antena 3. I el dilluns en què tots els presentadors tornen al cole, Motos va debutar a Antena 3 fidel al concepte de xou infantil per a adults que el defineix.

L'estrena va tenir una presentació molt cinèfila, de l'estil de les que fa Buenafuente quan presenta els Goya; una pel·liculeta en què, és clar, Motos és l'heroi. I en la salutació inicial, referències inevitables al nou star system intern: Matías Prats, els Simpson, Mario Casas sense camiseta... També Trancas i Barrancas van fer acudits de la seva excessiva quota de pantalla aquest estiu; no només ocupant la pantalla, engrandint l'espai destinat al logo, sinó empipant com mosques bordes, en un moment de clímax. Antonio Banderas va ser un convidat professional, els anys a Hollywood l'han ensenyat a ser partícip del xou; es devia haver mirat el vídeo de Hugh Jackman. El més curiós és com Santiago Segura ha passat de ser el convidat paròdic obligat a col·laborador de luxe. El hormiguero ha canviat per seguir igual: un pati d'escola fet televisió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.