Comunicació

La mirada

Els castrats

Segons les seves refinades plomes, no es pot banalitzar així

Tal com vaig avançar fa algunes setmanes amb motiu de la seva estrena, sóc addicte compulsiu a Òpera en texans, aquesta delícia del 33 en què Ramon Gener cada setmana analitza una òpera de forma accessible i molt eloqüent, fent-la arribar a tothom. Tal com era previsible, ja he sentit algunes veus de puristes de l'òpera que no toleren aquesta heretgia de posar el bel canto a l'abast de tothom, de parlar-ne sense elitismes ni reclinatoris. Segons les seves refinades plomes, no es pot banalitzar d'aquesta manera. Banalitzar? Ben al contrari! Si alguna cosa fa en Ramon Gener a Òpera en texans és mostrar-hi un escrupolós respecte i passar-hi una mica el raspall per treure'n la cotilla de naftalina que durant anys i panys hi han enquistat als foyers i salons dels miralls d'arreu del món. Diumenge no ens van parlar de cap obra concreta, sinó del fascinant món dels castrati, o sigui –sent escrupolosos amb el llenguatge–, dels contratenors, aquells cantants capaços de fer servir la veu de falset per aconseguir
registres semblants als d'una contralt o mezzosoprano. Quin plaer poder
escoltar la prodigiosa veu de Philippe Jaroussky i David Daniels, els dos grans contratenors del nostre temps.

Facin la prova. A partir d'ara, sempre que algun pesat els digui alguna cosa com “La tele és una merda” o “Com pots mirar la tele?”, vostès contraataquin tot seguit: “Ah, però que encara no has vist Òpera en texans del 33?” “Un programa d'òpera? Quina llauna, no?”, replicaran. Llavors la resposta ha de ser: “Ja t'ho faràs!”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.