Comunicació

El zàping

L'anunci de cada estiu

Repeteix la fórmula i té ‘cameos' innecessaris

La publicitat fa temps que és notícia. I Freixenet va ser pioner en fer de la marca, la notícia. Qui protagonitza l'espot? Primer titular. El rodatge de l'espot, segon titular. L'estrena de l'espot, tercer titular. Però són els creatius d'Estrella Damm els que han polit i envernissat aquest concepte iniciat fa dècades per Freixenet. A quin llogaret amb encant mediterrani del litoral es gravarà? Quin serà el fil conductor de l'espot? I la música? Quan s'estrenarà? L'espot publicitari s'articula amb els mateixos mecanismes del rodatge d'una pel·lícula, posem per cas, de Woody Allen.

L'espot d'Estrella Damm 2011, que ha dirigit Isabel Coixet, s'estrena demà, però ja es pot veure per internet. Ambientat a l'Empordà, explica les vivències d'estiu d'un jove cuiner a El Bulli. La música no és prou festiva: té un punt de melangia, d'ensopiment que convida a relaxar-se en el chill-out; no és una tornada que ens deixondeixi i ens animi a ballar fins a la matinada. I la història? Canvi de rumb: els protagonistes treballen a l'estiu, a més de tenir temps d'aprofitar-lo, d'esbargir-se i descobrir la Costa Brava en moto, que les bicis són per Formentera. El que fa la cervesera és promoció del territori, que agrada als patronats de turisme i als veïns i fa país i tothom diu “que maco, anem-hi”. La nova pel·li d'estiu d'Estrella Damm repeteix la fórmula i té cameos innecessaris com el d'Elena Anaya i d'obligats tot i que omnipresents, com el de Ferran Adrià. El videoclip de tres minuts té dos finals: el del missatge amb la metàfora dels ous ferrats –el que és normal pot ser extraordinari– i el d'una comèdia romàntica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.