Arts escèniques

Fogueig dels artistes emergents

El Teatre Eòlia mira de reduir l’abisme que hi ha entre la finalització de la formació teatral i la consolidació professional. En aquesta línia donen suport a companyies acabades de sortir del seu propi centre, però també de companyies que hagin pogut estudiar en altres espais i que no tenen una finestra professional. Al costat, en programes com Monday Monday barregen generacions d’artistes. Per exemple, en aquesta temporada, s’hi trobaran Annabel Totusaus, Joan Vázquez i la jove Raquel Jezequiel. De la Mostra de Creadors (aquest any es repeteix), enguany han passat a ser dins del programa d’emergències Sucedáneas, de Marc Creuhet, un treball de deu actrius que reflexionen, amb un punt d’ironia sobre la identitat el que són i el que amaguen.

Enguany, eEl Teatre Eòlia, fa un pas més de suport als joves emergents. Per aquest motiu s’ha creat la beca Odisseu Eòlia. La rebran la producció L’Amor (no és per mi, va dir Medea), de Queralt Riera, que serà un nou muntatge amb Les Antonietes. També reben aquest premi 42 Km, en què es fa una recerca sobre la ruta del Bakalao, que va suposar, als anys vuitanta, una punta de llança musical, i que una dècada més tard sucumbiria a causa de les drogues i de la premsa rosa (que va tapar un dels primers casos de corrupció política).. El director Roger Torrents dirigeix aquesta peça sobre memòria. Més memòria: repeteix La maternitat d’Elna (després de l’èxit al Lliure i al Poliorama), Pere Sagristà-Ollé recupera les cançons del grup de cabaret alemany, impulsat per Maria Aurèlia Capmany Ca-Barret (ara fa mig segle) i amplia la seva proposta de vers al teatre; ara en format de tríptic amb les tres veus dels neoclàssics francesos: Molière, Racine i Corneille. Joan Yago impulsa una visió còmica i dramàtica alhora d’El futur, a partir de diverses generacions, i Joan Maria Segura lidera Una habitació buida, Pablo Ley, a La memòria perduda, decideix fer un retrat personal sobre la seva mare, que interpretarà la jove Ariadna de Montserrat. I les germanes Llacher preparen un espectacle amb testimonis que han decidit creuar el mar per sobreviure.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Margarida Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen