Arts escèniques

Crítica

teatre

Lúcid excés

La precarietat actual ha traslladat els joves actors i dramaturgs a un espai extrem. Els temps estan canviant, dramàticament. A la sensació de superar l’adolescència, encara amb altes dosis de festa, ara hi ha un to molt més amarg que desconfia de la societat però que s’entesta a relacionar-s’hi, encara. Un bon exemple és aquest vendaval d’accions, raons i discursos de La mujer más fea del mundo, que tindrà molta més vida que aquesta temporada de l’Atrium, segur. Aixequen la barrera dels prejudicis i ensenyen la part fosca de la lluna amb la innocència, duresa i desinhibició dels qui encara no han fet els trenta.

Ana Rujas aclapara. Des del primer segon, amb aquell posat de beata verge. Amb la seva veu esquerdada dels crits de les sessions anteriors. Amb la mirada del món (amb una notable dosi de nihilisme que també hi deu aportar Bàrbara Mestanza) desesperada i alhora excessiva. La seva narració, d’agònica a còmica, sovint commou. Expressa la seva cosmovisió de model i actriu que ho és perquè vol i que rebutja moltes de les seves perversitats. El sexe, com la droga i l’alcohol, són part de la mateixa recepta. El personatge pot abraçar tendrament després d’un ball amb una espectadora, pot quedar-se al racó de pensar per descobrir els moments més lúcids, pot recargolar-se buscant plaer dalt de la tarima sempre donant una mirada que supera de molt els diàlegs bavosos de lligar en una discoteca.

Hi ha una radicalitat, una necessitat de sentir-se viva, de voler caminar pel caire de l’abisme amb els excessos que ennuega el públic. Sigui dona o home, jove o adult. La lluna blanca és fosca i cruel: ser una ionqui de la bellesa té molts efectes secundaris, per molt que majoria dels mortals ho ignorem (Els guapos són els raros, canten els Manel).

La mujer más fea del mundo
Directora: Bàrbara Mestanza
Actriu: Ana Rujas
30 de desembre, Sala Atrium


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós