Art

Guanajuato-Girona

El fotògraf Pato Gómez porta a la Fundació Valvi la sèrie ‘Valerina Gto’, que capta ballarines davant de monuments mexicans, un dels quals recorda molt Girona

L’exposició es veurà demà dins la secció d’art experimental del Girona Film Festival

Guanajuato-Girona té una baula més d’aquesta cadena invisible que les connecta amb l’exposició que Pato Gómez (Salamanca, Mèxic, 1974) ha portat a la Fundació Valvi . Ell mateix, aquests dies, que aprofita per visitar la ciutat convidat pel Festival de Cinema de Girona, ho referma, confessant irònicament que l’imponent edifici central de la Universitat de Guanajuato és en realitat una “còpia” de l’emblemàtica catedral de Santa Maria de Girona.

Precisament, una de les fotografies que presenta d’aquesta sèrie titulada Valerina Gto, treballades en blanc i negre i que tenen com a protagonista ballarins i ballarines en diferents llocs referencials de l’estat de Guanajuato, ressalta la semblança entre els dos edificis històrics, d’estils completament diferents, però d’una estructura realment similar, marcats per una gran escalinata barroca que les precedeix.

Pato Gómez, que de professió és hoteler però fa més de quinze anys que es dedica a l’art fotogràfic, mostrarà aquí una vintena d’obres d’aquesta sèrie, que de tant ressò que ha tingut al seu país, ara en farà una de més àmplia que incorporarà altres elements patrimonials de poblacions i ciutats. Amant de l’estètica del cos i la corporeïtat que aquest pren quan es practica la dansa, en aquest cas, Pato Gómez explica que fa ús del blanc i negre perquè aporta un plus de dramatisme a la composició. I també hi afegeix: “I perquè m’agrada que sigui la gent que li posi el color que calgui quan miri la foto.”

L’expressivitat i la naturalitat que plasma a la imatge, tot i l’artificiositat de la posada en escena, s’aprecien al llarg de totes les obres. Per cert, de les quals només es conserven 23 còpies certificades de cadascuna, ja que l’autor en destrueix l’arxiu original per atorgar-los el valor que tenen.

Experimental Art Films

L’exposició es podrà veure divendres, a les set de la tarda, en el marc de la celebració de l’ Experimental Art Films –una de les seccions destacades del Girona Film Festival– que tindrà lloc a l’Auditori Miquel Martí i Pol de la Fundació Valvi (entrada lliure). Només aquell dia, perquè després l’exposició viatjarà a Dijon (França) per tornar més endavant, del 14 d’octubre al 3 de novembre, al mateix espai de la Valvi.

Pel que fa divendres, a més de la presentació de l’exposició fotogràfica, en què hi serà present l’autor, hi tindrà lloc la projecció de cinc dels dinou vídeos finalistes en el debat que es farà amb la participació d’alguns dels realitzadors participants: Maite Abella (Països Baixos), Louise Marie Beauchamp (Canadà), Salvador Chavajay –al piano–, Erofili Moraiti (Grècia), Max Larruy (Barcelona), Avner Pinchover (Israel) i Oguzhan Kaya (Turquia), amb l’artista Fiona Morrison com a moderadora.

Aquesta secció més artística del festival atorgarà el primer premi Remedios Varo.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

crònica

Una sola música que tothom balla com vol

SANT JORDI A GIRONA

Tornar al centre perquè no canviï res

Girona

La festa amb tendència a l’alça

Barcelona
publicacions

Surt el número 12 de ‘Temperatura’, la ‘Revista per anar a cagar’

girona
crítica

Tensar els fils d’estendre

Girona

Es recupera l’essència amb el retorn a la Rambla i la plaça Catalunya

Girona
SANT JORDI

L’esmorzar de la Generalitat a Girona recorda Montserrat Vayreda

girona
sant jordi 2024

“Hi ha moltes ganes de diada”

barcelona
BLANES

La diada de Sant Jordi comença amb l’Esmorzar Literari

BLANES