Teatre

la crònica

Tots marcians

Amb un text menys naïf que l’anterior ‘Et planto’, la jove companyia banyolina experimenta amb ‘Spender’

Als anys cinquanta, la por a la guerra nuclear, a una fi apocalíptica, tenia la seva catarsi col·lectiva a través dels relats futuristes de la ciència-ficció. Amb l’exploració d’altres mons i la conquesta de Mart, la humanitat buscava la redempció i una segona oportunitat. I Cròniques marcianes (1950), de Ray Bradbury, n’és el referent literari. La fantasia serveix d’evasió, per imaginar el pitjor escenari, però també per abocar-hi aquest temor al desconegut que fa sortir el millor i el pitjor de l’ànima humana; unes misèries que ens fan tan humans i també tan marcians. En certa manera, la popularització actual que hi ha pels zombis no és més que una altra manifestació on canalitzar aquest cantó obscur.

I és el que pretén Spender , la nova producció de la jove companyia banyolina El Vol del Pollastre que divendres es va estrenar a La Factoria d’Arts Escèniques en el marc del festival Temporada Alta . Prenent per títol el nom d’un dels tripulants de la quarta expedició al planeta vermell que narrava Ray Bradbury i amb la direcció i dramatúrgia de Llàtzer Garcia –de qui el festival va estrenar Els nens desagraïts–, la història pivota entre un fast food, anomenat Chicken-in, al planeta Mart on aterra l’expedició de l’Spender, la Hataway, en Tom, el capità Wilde... Són dues narracions que transcorren en paral·lel: les hamburgueses i patates fregides i l’aventura marciana –s’hi instal·len colonitzadors que fugint de la Terra no troben a Mart el consol, sinó les mateixes desolacions, com la solitud o el sentiment de pèrdua–. Amb un text menys naïf i sense el que feia fresc i diferent Et planto, els banyolins busquen experiència i maduresa amb un muntatge irregular, amb escenes massa llargues, com la de la baralla o l’inici. En canvi, si bé la cançó és recurrent, quan canten Starman, de David Bowie, els actors d’El Vol del Pollastre troben el to que se’ls adiu més, i que perden i recuperen al llarg de l’obra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA