Música

Crítica

música

Tarda històrica

Per molt que ens costi de creure, han hagut de passar trenta-cinc anys des de la fundació de l’Accademia Bizantina que dirigeix l’extraordinari clavicembalista Ottavio Dantone perquè aquest conjunt fes el seu debut a Barcelona. Si el debut d’aquesta formació de Ravenna era històric, no ho era menys la interpretació, en temps moderns, d’una obra de l’envergadura de la serenata Marc’Antonio e Cleopatra (1725) del brillant Johann Adolf Hasse (1699-1783), un dels més reconeguts compositors operístics del segle XVIII.

La insistència en gairebé sempre els mateixos conjunts, obres i compositors, en nom del mercat i la venda d’entrades, impossibilita més sovint tardes històriques i d’excelsa sorpresa com la que vam viure aquest diumenge. I és que poques vegades poden escoltar-se produccions tan homogènies, travades amb l’objectiu de fer assolir a l’oient una emoció que, segons Dantone, ha de ser el veritable objectiu de la interpretació amb criteris històrics. Una petita orquestra de cordes i baix continu va posar-se al servei de les grandíssimes veus de Delphine Galou i Sophie Rennert per avançar a un concepció d’acompanyament comprès a través de les necessitats expressives de la línia de cant. El resultat final, ras i curt, una brillant, exuberant i magistral versió dantoniana que es situa com la més reeixida de les que mai s’han realitzat d’aquesta obra de Hasse en temps moderns. Per si això fos poc, la versió va traspuar l’entusiasme d’aquell qui coneix amb seriositat i convenciment el material musical a defensar. I el que es defensava era ni més ni menys que el compositor més reconegut pel públic d’òpera de bona part del segle XVIII.

Marc’ Antonio e Cleopatra
Director: Ottavio Dantone
L’Auditori, 11 de novembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós

TEATRE

La Perla 29 incorpora un ‘Zoo de vidre’

BARCELONA
CRÒNICA

Banyoles, lectora i novel·lada

crònica

Diada radiant en el retorn a l’essència

crònica

Una sola música que tothom balla com vol