la crònica

Aire de família

Ovacions finals per a l'equip artístic de La dona justa, l'adaptació teatral que Eduardo Mendoza ha escrit de la novel·la de Sándor Márai i que es va estrenar dijous al Teatre Bartrina. L'estrena (avui, última funció) va tenir un aire de família perquè els promotors del muntatge són prou coneguts pel Centre d'Arts Escèniques de Reus (CAER). Per al basc Fernando Bernués, La dona justa és el tercer muntatge que hi dirigeix després d'Adreça desconeguda i Carta d'una desconeguda. Al primer actuava Jordi Bosch, qui dijous no es va voler perdre el nou repte de Bernués. I a Carta d'una desconeguda ho feia Ivana Miño, qui dijous també va seure a la platea del Bartrina. I què dir de Rosa Novell, qui va formar part de l'elenc del ja mític Casa i Jardí amb què el CAER va debutar en societat fa cinc anys? Les adaptacions de clàssics del segle XX, com els que ha dirigit Bernués, li escauen molt bé al CAER, malgrat la seva progressiva orientació cap al circ i les «dramatúrgies de risc». La dona justa és la història d'un triangle amorós, en què excel·leix una portentosa Rosa Novell en el paper de Marika, qui està casada amb Peter (Àlex Casanovas), qui no se l'estima prou («no vull que m'estimis tant», frase cruel que li etziba a Marika) perquè sempre ha estat enamorat de Judit (Cristina Plazas), la minyona de la seva mare. Peter va abandonar Judit per casar-se amb Marika i ara fa el mateix amb Marika per casar-se amb Judit, relació que tampoc no acaba bé. Això, dit així, pot semblar un vodevil dramàtic però per fortuna Márai no és Sautier Casaseca. A més, dels tres personatges, Marika és l'única que en surt ben parada en trobar la llibertat en la seva solitud. Dona valenta! Una escenografia realment preciosa, amb tres miralls on es van projectant escenes pregravades dels actors i del Budapest d'entreguerres on transcorre l'acció, va embolcallar un espectacle que va acontentar el públic, llevat d'un cretí, o cretina, a la qual li va sonar dues vegades el telèfon mòbil. Uuuuh!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA