Cinema

Retrats i mirades

El Palau Solterra revisa l’obra de Maria Espeus amb ‘Una mirada’ i mostra fotos inèdites de Màrius Brossa

La Fundació Vila Casas inaugura avui, a les 19.30 h, la nova programació d’exposicions del Museu Palau Solterra de Torroella de Montgrí, a través de tres les mostres que es podran veure fins al 17 de novembre. En primer lloc, Una mirada, de Maria Espeus (Boras, Suècia, 1949), que, comissariada per Glòria Bosch, esdevé un reconeixement a una de les artistes del fons de la col·lecció Fundació Vila Casas amb una llarga i reconeguda trajectòria. Fotògrafa en els Jocs Olímpics de Barcelona del 1992, ha retratat nombroses personalitats del món de la cultura i la política, i ha combinat les tasques de fotoperiodista amb la seva faceta de fotògrafa creativa.

L’exposició que es presenta al Museu Palau Solterra està formada per una selecció de 55 instantànies en blanc i negre d’algunes de les sèries més representatives de la fotògrafa guanyadora del Premi Nacional de Cultura 2017. Aquest guardó se li va atorgar per la seva contribució a la fotografia i al cinema publicitaris des del 1977, any en què es va instal·lar a Barcelona. Les seves fotografies per als àmbits de la moda, el retrat i els anuncis de productes han estat valorades per les agències i institucions més rellevants.

Aquesta exposició es divideix en tres àmbits que reuneixen algunes de les sèries més destacades de l’autora: obres dedicades a Cuba partint de la fotografia del fons de la col·lecció Fundació Vila Casas Habana (1977) i obres de la sèrie De Rerum Natura, realitzada a partir de petits elements del Museu de Botànica de Barcelona; a l’espai dedicat a la dona, s’hi mostren imatges de la sèrie De l’ombra a la llum; i un conjunt de vint retrats de la sèrie Hola! Barcelona (1982), que reuneix personalitats del món de la cultura com Carles Santos, Carlos Pazos o Rosa Vergés, entre d’altres. “Són els meus amics, i són allà, fa 40 anys; molts han acomplert les il·lusions i d’altres, no”, recorda l’autora, que ha cedit les instantànies per a la mostra. També explica que en aquella època la capital catalana bullia d’activitat, i de fet ella sempre ha cregut que en realitat la famosa movida madrileña va néixer a la capital catalana.

Dues mirades més

Paral·lelament, la nova edició del cicle Diàlegs amb la col·lecció recull un exercici de recerca d’afinitats entre l’obra fotogràfica de Màrius Brossa (Barcelona, 1950) i l’artista del fons de la col·lecció Fundació Vila Casas, Margarita Andreu (Cercs, 1953-Barcelona, 2013). Pilar Aymerich (Barcelona, 1943) i Manel Armengol (Barcelona, 1949) són els protagonistes del cicle expositiu L’artista del fons amb una proposta de complicitat fotogràfica on els creadors capturen fotogràficament una escena semblant durant la manifestació per la despenalització de l’adulteri l’any 1976, immortalitzant el lema “Jo també soc adúltera”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibres

Immigració obligada narrada pels protagonistes

Barcelona
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda