Arts escèniques

El millor teatre projectat

La versió teatral d’èxit ‘Fleabag’ destaca de la nova programació del ‘National Theatre Live’ del Truffaut

El cicle arrencarà amb la reina Helen Mirren de ‘The Audience’, el 12 de desembre

Transmetre les millors obres del West End londinenc a les audiències i aficionats al teatre d’arreu del món. Amb aquest objectiu, el National Theatre de Londres va engegar ara fa deu anys l’experiència National Theatre Live, la retransmissió d’una selecció d’obres universals posades en escena per alguns dels millors directors del món i amb actors de reconegut prestigi. Les obres, que es retransmeten amb un lleuger diferit –suficient per haver pogut incorporar-hi el subtitulat en castellà–, tornen a exhibir-se després de l’èxit dels primers anys gràcies a la iniciativa conjunta del cinema Truffaut i el Festival Temporada Alta.

La temporada 2019 del National Theatre Live es compon de sis propostes teatrals de renom. El cicle començarà el 12 de desembre amb The Audience , l’aclamada obra de Peter Morgan dirigida pel cineasta i dramaturg Stephen Daldry, protagonitzada per Helen Mirren en el paper de la reina Elisabet II del Regne Unit. Es tracta d’una reemissió d’aquesta obra fonamental del cicle, que aquest any celebra el desè aniversari. Tant aquesta com la resta de funcions tindran lloc a les 8 del vespre.

Un dels plats forts serà sens dubte la projecció de Fleabag (23 de gener), la hilarant però també àcida comèdia dramàtica escrita i protagonitzada per Phoebe Waller-Bridge, que va inspirar la sèrie Fleabag de la BBC (emesa per Amazon Prime aquí), i que tants reconeixements i premis ha aconseguit. Els seus monòlegs interpretats a ànima oberta, mostren una mena de dona moderna i alliberada que viu una mena de vida molt particular.

Sense abaixar el llistó, pel mes de febrer (el dia 13) hi ha programada All My Sons, d’Arthur Miller, dirigida per Jeremy Herrin. Es tracta d’una obra amb Bill Pullman i Sally Field representada a l’Old Vic de Londres, que narra la consecució del somni americà per part d’una parella marcada per la sang, suor i llàgrimes. A la programació no hi faltarà un Shakespeare, que es podrà veure el 12 de març, i en aquesta ocasió serà el Somni d’una nit d’estiu , una versió immersiva de Nicholas Hytner, autor que ja va triomfar l’any passat amb un Julius Caesar. Pel mes d’abril (dia 16), el cicle continuarà amb The Lehman Trilogy, ni més ni menys que una obra dirigida per Sam Mendes que reflecteix els 163 anys d’història de Lehman Brothers, des de la fundació de la companyia fins a la més gran crisi financera que van desencadenar fa uns anys.

I per concloure, el 21 de maig es projectarà All About Eve , una versió del clàssic de Joseph L. Mankiewicz dirigida per Ivo van Hove, protagonitzada per dues actrius tan suggeridores com Gillian Anderson i Lily James, enfrontades a l’escenari i en aquest relat de gelosia i ambició que tant el cinema com el teatre han plasmat tan extraordinàriament.

Teatre francès, també

El cinema Truffaut, paral·lelament, també està projectant un altre cicle de teatre filmat, en aquest cas sorgit de la Comédie Française i del qual encara resten per veure La pulga en la oreja (sessió demà, dijous, a les 20 h), Los enredos de Scapin (30 de gener) i Le petit-maître corrigé (26 de març).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós

TEATRE

La Perla 29 incorpora un ‘Zoo de vidre’

BARCELONA
CRÒNICA

Banyoles, lectora i novel·lada

crònica

Diada radiant en el retorn a l’essència

crònica

Una sola música que tothom balla com vol