Cinema

Crítica

cinema

Més mentida que veritat

Podria pensar-se que, després de guanyar-se el públic europeu amb pel·lícules sobre famílies japoneses de diferents classes socials fins a arribar a obtenir la Palma d’Or a Canes amb Un assumpte de família, Hirokazu Kore-Eda va ser temptat per la producció francesa que, amb resultats desiguals, ha seduït altres cineastes orientals.

El cas és que La verité neix del desig de Juliette Binoche de treballar amb el director japonès, de la mateixa manera que Copia certificada existeix perquè l’actriu volia fer una pel·lícula amb Kiarostami. Per satisfer tal desig, Kore-Eda va treure del calaix una obra de teatre que, escrita el 2003, mai no s’ha representat i que ha sigut modificada per acordar-se no només a Binoche, sinó a la personalitat de Catherine Deneuve.

Kore-Eda, de fet, continua parlant d’una família, que, com va dir Tolstoi en la cèlebre frase que encapçala Anna Karenina, és diferent a través de la seva infelicitat. La relació fonamental que presenta el film és la d’una mare actriu i una filla que, lluny d’ella, ha fet una carrera de guionista als EUA, on s’ha casat amb un mal actor (Ethan Hawke) i ha tingut una filla.

Una relació complicada perquè, per dir-ho simplement, la filla no li perdona a la mare que, com reconeix ella mateixa sense mala consciència, hagi preferit ser una bona actriu a una bona mare. Tampoc no li perdona que sigui una mentidera, com reflecteixen les memòries que l’actriu acaba de publicar en el moment que rep la visita de la filla i la seva família. Per això també té una resposta: “La veritat no és apassionant.” I és així que, en el seu paper de diva i amb rèpliques brillants, Catherine Deneuve Deneuve ho passa la mar de bé. Binoche també sembla que gaudeix participant en aquest duel entre dos personatges i dues actrius. Un duel juganer que traça una comèdia amb el seu punt de malenconia i una punta de crueltat que, abordant la vanitat en una barreja d’ironia i de condescendència, transcorre en un terreny entre la veritat i la mentida on la personalitat de les actrius es pot confondre amb la dels personatges.

La verdad
Director: Hirokazu Kore-Eda


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Laia Arañó Vega
Historiadora i autora del llibre “El camp dels catalans”

“El govern a l’exili va voler concentrar els refugiats catalans en un únic camp”

Banyoles
societat

La biblioteca de Cassà de la Selva ja porta el nom de Maria Corominas

cassà de la selva
música

La cantant gironina Jost Jou debuta amb ‘MFQM’: més forta que mai

girona
poesia

Guillem Pérez: “El cor és el vehicle amb què avancen la lectura i la vida”

cadaqués
Cultura

Mor Eduard Lluís Muntada, la veu en català de Vyvyan, el punky d’‘Els joves’

societat

Lectura de poemes i dos concerts per Sant Jordi

santa coloma de farners
SALT

Una marató de contes i música per amenitzar la Diada de Sant Jordi

SALT
Els propers reptes

Els propers reptes

BARCELONA
ÒPERA / DANSA

El Liceu convidarà Bieito, Ollé, Castellucci i McVicar el 24/25

BARCELONA