Cultura

L’animació de l’estudi Ghibli es veurà a Netflix

Tot va començar amb Heidi i Marco. Si més no pel públic televisiu de l’Estat que per primer cop s’enganxava a sèries d’animació japoneses, que, tot i prendre temes europeus, diferien molt de la visió occidental dels dibuixos animats.

Darrere aquestes sèries hi havia Hayao Miyazaki i Isao Takahata, que un cop acabada l’etapa de treballar per altres estudis van decidir el 1985 crear plegats l’estudi Ghibli, que ha aportat no només el cinema d’animació més memorable del Japó, sinó de tot el món. El seu treball, en contexts diferents, podria equipar-se a la millor producció de Disney.

La plataforma Netflix va anunciar dilluns un acord en què emetrà 21 dels seus llargmetratges, entre els quals hi ha Porco Rosso, El viatge de Chihiro, El meu vehí Totoro i El castell ambulant, entre altres. L’acord no inclou el Japó, ni tampoc Canadà i ni els Estats Units, on els drets els va comprar Warner Media per a la seva plataforma digital HBO Max.

Aquest tracte és especialment destacat perquè fins ara l’estudi Ghiblin no volia que els seus films es veiessin per les plataformes digitals.

Les pel·lícules de l’estudi Ghibli, que abracen un públic de totes les edats, es podran veure de manera graonada a partir del primer de febrer amb un ritme de set estrenes cada mes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.