Arts escèniques

La Sala Beckett tria Lara Díez

La sala que promou la dramatúrgia catalana selecciona una autora resident per cinquena vegada i amplia l’ajuda amb cinc beques

Fins a 95 propostes aspiraven a ser l’autoria resident de la temporada 2020/2021

Lara Díez Quintanilla serà la nova autora resident de la Sala Beckett la temporada 2020/21. Serà la cinquena autora que rep aquest encàrrec (en què es manté una col·laboració constant amb la Sala i que es completa amb una producció per al Grec) valorada en 7.000 euros. Anteriorment havien rebut l’encàrrec Marilia Samper (L’alegria), Clàudia Cedó (Una gossa en un descampat), Victoria Szpunberg (Amor mundi) i Denise Duncan (que haurà de prorrogar l’estrena a la tardor: El combat del segle). Enguany s’ha ampliat la partida per donar una empenta a l’autoria dotant de cinc beques de 2.000 euros cadascuna (i el compromís de fer una lectura dramatitzada durant la temporada) a Víctor Borràs, Berta Prieto i Lola Rosales, Pablo Rosal, Salvador S. Sánchez i Roger Torns.

Ja es podia intuir que l’autora podria ser la nova autora resident de la temporada, fa uns mesos. El director de la sala, Toni Casares, ja advertia en la presentació d’Herència abandonada (una peça que havia arrencat com a lectura dramatitzada en el comiat de la Beckett de Gràcia) que la seva autora la volien seguir de prop. La Sala Beckett ha triat l’actriu (intervé d’intèrpret en el Polònia i puntualment en produccions teatrals), autora i directora d’entre una convocatòria a la qual es van presentar fins a 95 autories.

L’autora recuperarà, presumiblement, aquesta tardor La nostra parcel·la, una obra que es va estrenar al Lliure el 12 de març i que no es va tenir temps ni de fer una segona funció a causa del tancament de teatres per força major. És el títol que tanca la trilogia d’El buit de la parcel·la oblidada, una trilogia existencialista composta per Omplint el buit (La Gleva, 2019), Les oblidades (Akadèmia, 2019) i La nostra parcel·la del Lliure.

Lara Díez Quintanilla es va graduar en art dramàtic per l’Institut del Teatre de Barcelona al mateix temps que es va llicenciar en psicologia per la UOC.Més endavant, va cursar la formació de psicoterapeuta de grups i famílies pel Grup Alfa. Va combinar la seva formació com a psicòloga treballant amb la doctora Àngels Vives Belmonte i el doctor Ignasi Bros en l’observació de grups, i ha completat la seva formació com a actriu, dramaturga i directora amb Pablo Messiez, Claudio Tolcahir, Sergi Belbel, Alistair McDowall, entre altres. És creadora de les companyies retreTTeatre i La Volcànica, amb les quals actualment treballa, segons la producció, com a autora, directora o actriu. Ha obtingut el premi Zapping a millor actriu de televisió el 2017; el Píndoles 2017 per Notícies del futur, i el Mikroakadèmia 2018 per Jocs perillosos i el premi Crítica Serra d’Or 2018 per Herència abandonada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibres

Immigració obligada narrada pels protagonistes

Barcelona
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda