Cultura

Filmin

Un viatge de llum i ombres

Un mar i un cel blaus envaïts de sobte per una boira inquietant obren El viaje más largo, un documental de 78 minuts de durada que estrenarà Filmin aquest diumenge. Alterna les opinions d’experts espanyols i portuguesos amb recreacions animades de la primera volta al món, que es va fer entre el 1519 i el 1522. L’escena inicial respon a la percepció que el seu director, Manuel H. Martín, va tenir en investigar una expedició que van iniciar 234 homes en 5 vaixells, a les ordres del portuguès Fernão de Magalhães, i van culminar gairebé 4 anys després 18 homes en una sola nau, a les ordres del mariner basc Elkano. “Quan vaig començar a documentar-me d’aquell viatge, em vaig adonar que era una història complexa, de clarobscurs”, afirma el director.

La pel·lícula explica les circumstàncies històriques que van portar a fer aquesta expedició, compara la rivalitat entre els imperis portuguès i espanyol amb la cursa espacial dels EUA i la URSS al segle XX i reflexiona sobre la necessitat de l’ésser humà d’explorar: “L’home sempre s’ha preguntat què hi ha més enllà del tros de terra on habita, i això ens ha fet avançar com a civilització”, afirma al documental l’astrofísic José María Madiedo.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

MÚSICA

Darrer cap de setmana del Black Music Festival

SALT / GIRONA

Laura Pausini actuarà al Palau Sant Jordi el 2024

barcelona

Gertrudis publicarà el 12 de maig nou disc

Barcelona
JAUME ARNELLA
ROMANCER

“He ensenyat guitarra a molts polítics, jo...”

BARCELONA
Llibres
Una visió de la fragilitat de les cases de pagès catalanes

Patrimoni en recessió

Barcelona
LITERATURA

Bonnie Jo Campbell i Carlos Zanón, al Mot d’Olot

Olot
música

El Crazy Legs Girona Beat Club, a La Pedra i l’Ateneu 24 de Juny

GIRONA
TRADICIONS

La processó de Divendres Sant a Girona, amb una nova escena

GIRONA

Nil Cardoner s’endinsa en el monòleg amb una reflexió sobre la mort

barcelona