Arts escèniques

L’Apolo estrenarà ‘Fama’ al setembre

El grup Smedia inaugura avui el teatre del Paral·lel, després de dos anys de tancament, i hi farà noves produccions d’Els Joglars en català

Es recuperarà el musical ‘Antoine’, sobre l’autor d’‘El Petit Príncep’, i faran musicals en anglès, a l’estiu

El grup Smedia engega aquest vespre la seva singladura al Paral·lel. El Teatre Apolo, amb mil localitats, passa a ser un dels més grans del grup, que gestiona diverses sales a Madrid. Des de la notícia del tancament, d’ara fa uns dos anys, van començar contactes que la Covid ha endarrerit encara més. Ara, després d’unes reformes imprescindibles, com un nou aire condicionat per un valor de 600.000 euros, obren amb la intenció de no tancar cap dia. D’entre les propostes que es van avançar ahir en roda de premsa, destaca una nova producció de Fama, amb un càsting a Barcelona aviat. Aquest musical començarà la temporada al setembre. Ara, d’avui fins al 2 de maig, presenten ¿Quién mató a Sherlock Holmes?, una obra que parteix d’intriga i de música per fer-se el màxim d’atractiu a un públic ben ampli.

El president del grup Smedia, Enrique Salaberria, aspira a atraure prou públic d’entre “els vuit milions de catalans”. Com ja han fet a Madrid, no descarten fer temporades de teatre en anglès per fer-se atractius als turistes, un dels cavalls de batalla que encara no ha aconseguit despertar de forma majoritària a la cartellera d’una capital turística com és Barcelona. Probablement, aquesta aventura s’esperin a poder-la desenvolupar l’estiu del 2022. Després del musical d’intriga sobre Sherlock Holmes s’hi portarà Antoine, un musical inspirat en l’autor d’El petit príncep. Aquest és un altre títol que també es va estrenar amb anterioritat amb èxit, a Madrid. I també hi ha el compromís de presentar Señor Ruiseñor, el darrer treball d’Els Joglars a Barcelona. Aquest títol serà en castellà, però ja es preparen nous projectes que tinguin estrena en català abans de fer-ne la versió castellana. Aquestes seran pràcticament l’única producció que es preveu interpretar en català. Però és que el Teatre Apolo (com la majoria dels teatres de gran aforament) no vol renunciar al públic castellanoparlant. Salaberria admet que moltes companyies tenen dificultats de trobar plaça a Barcelona i ells estaran oberts a programar-les.

Smedia entra al Teatre Apolo sota un nou nom, Venue Escena, i acompanyat d’un nou inversor: Jordi Arqué. Per una altra banda, Manel Portomeñe hi inclourà espectacles de monologuistes com Berto Romero, entre d’altres. Portomeñe farà de director resident de l’Apolo, atenent el dia a dia de la sala. Els nous gestors provaran d’esmenar els errors d’Ethika Global SL, que va començar la gestió el 2017 i que el 2019 va tancar amb uns deutes que superen els tres milions d’euros, segons una auditoria encarregada pel tribunal mercantil número 3 de Barcelona, com va avançar aquest diari dilluns passat. L’auditoria haurà d’aclarir si hi ha possibilitats de compensar part de les pèrdues dels creditors.

XIFRA

1.000
localitats
té el pati de butaques del Teatre Apolo. Avui la restricció per la Covid només permet d’ocupar-ne 500.

Sis actors i un pianista amb partitura oberta

Els productors Iván Macías i Dario Regattieri pretenien presentar a Madrid un musical inspirat en Los pilares de la Tierra, una peça molt ambiciosa que de seguida van veure que no es podria pujar a escena davant la crisi provocada per la pandèmia. Àgils, van contraprogramar-se amb una idea que tenien al calaix i que s’ajustava millor a les possibilitats del moment. ¿Quién mató a Sherlock Holmes? parteix de l’original de l’escriptor i creador del personatge de Sherlock Holmes, Arthur Conan Doyle. A escena hi ha només sis actors i un pianista. És un musical en què la música té moments d’incidentalitat: que es va adequant al que va passant a l’escena.

S’ha donat l’oportunitat als actors que modulin els personatges i s’aconsegueix una frescor perquè mai és ben bé igual i demana molta capacitat de joc. D’entre el repartiment destaca Júlia Möller,, una cantant que es pot recordar pel seu paper protagonista a Aloma de Dagoll Dagom, i que abans havia fet la gira castellana de Mar i Cel..



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA