Cultura

La crítica premia el Lliure

Dues produccions del Teatre Lliure, ‘El quadern daurat’ i ‘Les tres germanes’, van sumar ahir 9 dels guardons dels XXIII Premis de la Crítica d’Arts Escèniques

‘Sonoma’, de La Veronal, va rebre els premis al millor espectacle nacional i a la coreografia

L’espectacle El quadern daurat, dirigit per Carlota Subirós, va rebre ahir els sis guardons als quals aspirava, a la gala dels XXIII Premis de la Crítica d’Arts Escèniques , organitzada per Recomana , que va tenir lloc a La Villarroel amb un 50% d’aforament i també en directe per streaming. El quadern daurat va guanyar en les categories de direcció, adaptació/dramatúrgia (també per a Subirós i Ferran Dordal), actriu principal (Nora Navas), espai escènic (Max Glaenzel), il·luminació (Carlos Marquerie) i vestuari (Marta Rafa).

Les tres germanes va assolir tres dels nou premis als quals aspirava: millor espectacle, actriu de repartiment (Mireia Aixalà) i espai sonor (Damien Bazín). Als nous premis d’aquestes dues produccions del Lliure s’hi ha de sumar també el premi especial a la programació a distància del mateix teatre. A més, com a millor espectacle internacional es va premiar The Scarlet Letter, d’Angélica Liddell, que es va poder veure al Lliure de Montjuïc, dins del Grec.

La gala, presentada per Toni Puntí i Anna Pérez i Pagès, es va obrir amb l’actuació de Joan Vàzquez, l’artista que l’any passat va guanyar en la categoria d’actor de musical, que aquest any ha quedat deserta. El premi honorífic Gonzalo Pérez de Olaguer va reconèixer la llarga trajectòria d’El Tricicle i el premi María José Ragué es va concedir a Nus Cooperativa, per les seves aportacions al feminisme des de les arts escèniques.

Justícia va rebre dos premis, al millor actor protagonista (Josep Maria Pou) i al millor text (Guillem Clau). El premi al millor musical va incloure un reconeixement ex aequo per A Chorus Line, d’Antonio Banderas, i Infanticida, que també va aconseguir el premi a la millor actriu de musical, per a Neus Pàmies. El millor actor de repartiment va ser Albert Prat, per L’hèroe. El premi al millor muntatge de petit format va ser per a Aquest país no descobert que no deixa tornar de les seves fronteres cap dels seus viatgers, d’Àlex Rigola. També va haver-hi premis per a Assedegats, per l’ús de les eines digitals; Aquella nit, per la música; It don’t worry me, en la categoria de noves tendències, i Oriol Puig, com a revelació, per Karaoke Elusia. El premi a la millor sala es va lliurar en aquesta ocasió a totes les sales de Catalunya, per l’esforç que estan fent davant la pandèmia.

Sonoma, de La Veronal, va guanyar com a coreografia i espectacle nacional, i el millor solo va ser Absències, d’Andrés Corchero. La millor ballarina va ser Janet Novas (Mercedes máis eu) i el millor ballarí, Víctor Pérez (Rèquiem nocturn). El millor espectacle internacional de dansa va ser And so you see..., d’Orlin i Khoza, i la millor proposta de dansa de repertori i de base clàssica, Sirènes, Pastoral, Nocturne, del Ballet de Biarritz. Com a peça de curt o mitjà format es va destacar Atura, del Ballet de Barcelona, i va haver-hi una menció especial per al SAT! Sant Andreu Teatre.

Com a millor espectacle de teatre familiar es va premiar Camí a l’escola, de Campi Qui Pugui, i com a espectacle d’arts de carrer, Paraules que trenquen ossos, de Pagans.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.