Cultura

To Gallardo, entre pintures i fils de cosir

L’artista exposa els seus personals collages al Teatret de Peratallada

A la seva taula de treball, hi conviuen el fil de cosir, l’agulla, les gases i els retalls de roba amb els pinzells i els pots de pintura. Quan es posa a la feina, no se sap ben bé si pinta o si cus, però cada una de les seves obres és el resultat d’aquesta dualitat del fer, d’aquesta creativitat ambidextre. To Gallardo, que exposa fins al dia 31 d’aquest mes, com cada estiu des de fa dotze anys, a la sala El Teatret de Peratallada, prové del món de la moda, d’on li ve el talent per a les textures i les combinacions a vegades insòlites de teixits i colors. En algun moment, però, aquest va ser un món que li va quedar massa estret, massa saturat d’adorns que feien nosa, i va decidir portar-lo al terreny de l’art. Des de la seva primera exposició, l’any 2004, ha anat donant forma a un univers plàstic d’una força singular, a pesar de la seva aparent fragilitat, uns collages confeccionats amb manyocs de fills, boles de gasa, taques esfilagarsades, que enllacen, segons la poeta Ester Xargay, una de les seves principals valedores, amb les avantguardes del segle XX i amb el gust per les manualitats d’artistes com Liubov Popova, també dissenyadora i pintora. La seva nova exposició permet descobrir com ha anat ampliant el seu ventall de troballes visuals i tàctils, amb un gust molt fi pel joc, l’enginy i la metàfora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’escriptor novaiorquès Don Winslow guanya el XVII Premi Pepe Carvalho

barcelona
PILARÍN BAYÉS
Il·lustradora

“Mil vegades un editor m’ha fet confiança”

barcelona
Billy Bragg
MÚSIC

“La definició americana de ‘llibertat’ ha esdevingut predominant”

BARCELONA
opinió

Gaudí i l’avantguarda francesa

Historiador de l’art
opinió

‘Stella splendens’

Historiadora de l’art
Crítica
òpera

Repetició amb escassa diferència

Pere Bellès invita a pensar la cabana com a espai mental

Salt

Qüestió pendent

Barcelona

El Museu de l’Empordà dissol fronteres

Figueres