Cinema

Document d’un mite

Una pel·lícula, a parer d’aquesta cronista, destaca entre les presentades a concurs a la secció oficial del festival de Sant Sebastià, que acaba avui: Benediction, en què Terence Davies aborda la personalitat de l’escriptor anglès Siegfred Sassoon, amb una vida i una obra marcades per l’experiència traumàtica a la I Guerra Mundial, a través del seu elegant estil cinematogràfic d’inspiració pictòrica i mirada poètica. Davies és un dels grans cineastes vius, però això no es tradueix en un reconeixement als grans festivals: fa deu anys també va presentar a Sant Sebastià una pel·lícula extraordinària, The Deep Blue Sea, i el jurat no va donar-li ni les gràcies. Aquesta nit se sabrà la decisió del jurat presidit per la directora georgiana Dea Kulumbegashvili, que l’any passat va ser la gran triomfadora del festival en guanyar la Kontxa d’Or amb el seu primer llargmetratge, Beginning, que va rebre tres premis importants més.

La secció oficial va acabar amb les pel·lícules a concurs (entre les quals, dins d’un nivell general discret, també mereixen un reconeixement Vous ne desirez que moi, en què Claire Simon reconstrueix una entrevista a Yann Andréa, l’últim amant de Marguerite Duras, i part de les tres hores i mitja de Quién lo impide, un retrat de Jonás Trueba del món adolescent) dos dies abans d’acabar el festival. Això perquè, a banda de la competició, avui es clourà amb Las leyes de la frontera, adaptació de Daniel Monzón de la novel·la homònima de Javier Cercas, i ahir s’hi va projectar Fortuna, una minisèrie televisiva dirigida per Alejandro Amenábar.

D’altra banda, el festival ha rebut la visita de Todd Haynes, que, a la secció Perles, hi ha dut The Velvet Underground , documental estrenat a l’últim festival de Canes sobre el grup impulsat per Andy Warhol, del qual utilitza els cèlebres Screen Test. El film, de fet, també parla sobre el món de l’avantguarda de Nova York als anys seixanta. Haynes usa de manera sensacional les d’imatges d’arxiu i desdobla (a vegades multiplica) la pantalla per establir un diàleg entre el que va ser la Velvet i les seves empremtes a la memòria col·lectiva; entre els vius (John Cale, Maureen Tucker) i els morts (Lou Reed, Sterling Morrison, Nico).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós