Música

Crítica

música

Per al record

Encara que ara ens pugui sorprendre, en el seu moment l’òpera Radamisto HWV 12 (1720) de G.F. Händel (1685-1759) no només va ser la seva primera òpera composta per a la Royal Academy of Music de Londres, sinó un dels èxits més importants assolits en vida pel genial compositor saxó. I com a mostra les paraules de l’historiador i musicògraf Charles Buuney: “Radamisto és el drama musical més sòlid, enginyós i carregat de foc que Händel mai va compondre a Anglaterra.” Tot i això, Radamisto no ha tingut l’exhumació justa, malgrat que el 1927 ja va recuperar-se en temps moderns. Anteriors produccions com ara les de Martin Haselböck o enregistraments de Nicholas McGegan o Alan Curtis no havien sabut situar prou bé, en l’imaginari dels oients, la bellesa colpidora i tan plena d’estils variats del títol händelià. Però, després de l’escoltat al Palau, podem assegurar com hi ha un abans i un després. I és la producció que està rodant, per importants auditoris europeus, el conjunt d’Il Pomo d’Oro i un estol de solistes vocals liderat pel contratenor Philippe Jaroussky, que, per cert, està anunciant el seu adeu dels escenaris com a solista. Al seu costat, veus com ara les d’Emöke Baráth, Marie-Nicole Lemieux o Anna Bonitatibus, a més d’una direcció trepidant, fantasiosa i carregada de sentit dramàtic de Francesco Corti van demostrar aquesta importància i excel·lència de Radamisto. Com? Amb una versió estratosfèrica de les que et deixen. Contribucions instrumentals, com per exemple la del trompetista i trompista Jean-François Madeuf emprant un instrument natural i sense els habituals petits orificis, eren el detall que assenyalava que aquell era un Radamisto per al record.

Philippe Jaroussky, Francesco Corti & Il Pomo d’Oro
Palau de la Música, 6 d’octubre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA