Cinema

Les pors a dins d’un mateix

“A l’Escac ens van ensenyar que hem de parlar del que un té a dins de si mateix i he fet una pel·lícula molt personal”, diu David Casademunt (Barcelona, 1984), enèsim cineasta d’aquesta escola de cinema que és seleccionat per un festival de cinema amb la seva opera prima. “El páramo parla del procés que vaig viure quan vaig perdre el pare de molt jove, després de conviure amb la seva malaltia. He volgut parlar de les pors interiors des dels codis del gènere, em sembla fantàstica la màgia del cinema.”

David Casademunt ja havia fet diversos curts i codirigit el documental Rumba Tres: De ida y vuelta (2016). El seu primer llargmetratge de ficció, El páramo, ha estat produït per Netflix i té com a protagonistes el nen d’onze anys Asier Flores, Inma Cuesta i Roberto Álamo. Es va presentar ahir a Sitges, en la secció Oficial Fantàstic Competició.

En algun moment del segle XIX, una parella i el seu fill viuen en una casa completament aïllada, enmig d’un erm (es va rodar en una zona de Terol). Mare i fill es queden sols i entren en una espiral de terror, alimentada pels seus propis fantasmes i per la solitud i el clima extrem d’aquell paratge, castigat pel vent i les tempestes.

“La pel·lícula parla de la falta d’afecte, de la solitud, de quan l’amor se’n va i ve l’obscuritat”, resumia ahir en la roda de premsa del festival Roberto Álamo, que no va estalviar elogis per a Asier Flores: “És un noi extremament afectiu que escolta i veu, que no és el mateix que sentir i mirar. És l’actor perfecte.”

El segle XIX

La pel·lícula juga a fons els recursos del gènere fantàstic i de terror: la por que neix a dins dels personatges es va fent real i es transmet també a l’espectador. La història se situa al segle XIX per diversos motius: “Una de les idees clau –explica el director– era l’aïllament i la incomunicació, i això ens allunyava de l’actualitat. Ens calia un marc històric de conflicte, i el segle XIX era ideal. També hi ha alguna cosa estètica i pictòrica de l’època que resultava molt estimulant.”Sitges Industry manté el format híbrid, combinant activitats en línia i presencials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

còmic

El Manga Barcelona celebra 30 edicions amb un cartell de Naoki Urasawa

barcelona
ÒPERA

Ollé aixeca l’òpera de Xostakóvitx com a ‘thriller’ per empoderar la dona

BARCELONA
música

Ramoncín i Marky Ramone actuaran a La Mirona, que obrirà el curs amb el segon Mirorock

salt
Cultura

Mor als 43 anys el DJ i productor musical barceloní Víctor Palomo

música

Les festes de la Mercè homenatjaran Zeleste amb un gran concert

barcelona
cinema

‘Segundo premio’, d’Isaki Lacuesta i Pol Rodríguez, lluitarà pels Oscar

Barcelona

Juls publica ‘Papallones’, el primer single del seu àlbum de debut

GIRONA
TEATRE

La Sala Beckett s’abona a la comèdia àcida

BARCELONA
Música

Marc Lloret: “El sector musical català s’ha rejovenit a l’escenari i a les oficines”

VIC