Cultura

Asincronia i sintonia a Sitges

Juanjo Giménez presenta ‘Tres’ en el festival, marc de la presentació de la productora The Fear Collection

“Les pel·lícules del gènere fantàstic són transgressores i creatives”, diu Álex de la Iglesia

La d’ahir va ser una jornada marcada per l’asincronia al Festival de Sitges, la que pateix una dissenyadora de so a la pel·lícula Tres, que veu com el so de la vida real li arriba amb un delay (retard) cada vegada més gran. Juanjo Giménez, Palma d’Or de Canes i nominat a l’Oscar pel curt Timecode, va presentar ahir aquest llargmetratge en la secció Oficial Fantàstic Competició d’un Festival de Sitges que va mostrar estar en perfecta sintonia amb el nou segell de terror apadrinat per Álex de la Iglesia, The Fear Collection.

Jaume Balagueró dirigirà el primer llargmetratge d’aquest segell, Venus, i va protagonitzar la roda de premsa més multitudinària de Sitges juntament amb Àngel Sala, director del festival i presentador de l’acte, Álex de la Iglesia, Carolina Bang –la seva dona i productora– i representants dels potents socis d’aquest segell, Sony Pictures i Amazon Prime Video. “The Fear Collection necessita un entorn, i l’entorn físic perfecte per acollir-lo és aquest festival –va dir Álex de la Iglesia–. Ens trobem aquí, fem cinema, i volem compartir-ho.”

La idea és produir llargmetratges de cinema fantàstic i de terror, amb un pressupost relativament alt, de cineastes consagrats o joves promeses, tant de l’Estat espanyol com de l’Amèrica Llatina i fins i tot els Estats Units. “En el cinema de terror tot és més complicat, creatiu i divertit –va dir Álex de la Iglesia–. Les pel·lícules que han cridat més l’atenció els darrers anys són les del gènere fantàstic, que parlen de mons nous i són més transgressores i creatives que altres gèneres.”

En el primer film de la productora, Venus, Jaume Balagueró adaptarà el conte de Lovecraft Els somnis a la casa de la bruixa. “Serà desmesuradament Sitges perquè serà desmesuradament d’horror, violenta i bruta”, va dir. La protagonista serà l’actriu Ester Expósito, que era també ahir en la presentació del projecte.

Juanjo Giménez ja havia dirigit un llargmetratge el 2001, Nos hacemos falta, abans d’aconseguir fama mundial fa cinc anys gràcies al curt Timecode. Ara torna al format més llarg amb Tres, film inspirat en la seva pròpia experiència. “És difícil arribar a una idea com aquesta si no has passat moltes hores en un estudi –va explicar ahir en una entrevista a El Punt Avui–. Jo no soc professional, però he fet de dissenyador de so en curts i pel·lícules d’altres col·legues i si passes moltes hores a l’estudi tens experiències místiques com el personatge de Marta Nieto, arribes a dubtar de si el món està en sincronia o no, que és el que em va passar a mi.”Sitges Industry manté el format híbrid, combinant activitats en línia i presencials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
PILARÍN BAYÉS
Il·lustradora

“Mil vegades un editor m’ha fet confiança”

barcelona
Billy Bragg
MÚSIC

“La definició americana de ‘llibertat’ ha esdevingut predominant”

BARCELONA
opinió

Gaudí i l’avantguarda francesa

Historiador de l’art
opinió

‘Stella splendens’

Historiadora de l’art
Crítica
òpera

Repetició amb escassa diferència

Pere Bellès invita a pensar la cabana com a espai mental

Salt

Qüestió pendent

Barcelona

El Museu de l’Empordà dissol fronteres

Figueres

El Desembre en Dansa portarà per cinc dies l’art en moviment a Celrà

Celrà