Música

Retrobada balsàmica

Feia dotze anys que Kings of Convenience no publicaven nou disc, i el tour de presentació a l’Estat espanyol de Peace or Love (2021), amb concerts, el dijous 21 d’octubre a l’Auditori de Barcelona i el dissabte 23 a l’Auditori de Girona, va ser un retrobament desitjat i alhora balsàmic perquè el duet noruec d’indie folk mantenen el so allà on era: curosament suau i amb composicions oníriques aptes per a banda sonora d’un diumenge tardorenc al capvespre.

Després de vint anys de carrera, Erlend Øye i Eirik Glambek Bøe van recordar en el concert de Girona allò que els identifica i els fa poderosos: les veus delicades, d’una calidesa reconfortant, i arpegis de guitarra complexos i, en el directe, més protagonistes que acompanyants. Un diàleg amb el qual cloure les cançons.

El concert de Girona, coorganitzat per Primavera Sound , tenia un caràcter benèfic, destinat a FAST España , la fundació que agrupa famílies amb fills afectats per la síndrome d’Angelman i que treballa per trobar-hi una cura. Al mes de març, els noruecs gravaven el vídeo per Rocky Trail , del nou àlbum . Tenien poc temps, i a Madrid van entrar en contacte amb Clara Cebrián, que els va facilitar la feina. Els noruecs van demanar què podien fer, a canvi, i Cebrián, amb un nebot diagnosticat amb Angelman, els va proposar un concert benèfic. “És una nit per obrir el cor i estar present”, va explicar Clara Cebrián a l’auditori gironí, en una pausa del concert, i en la qual va recordar la necessitat de la investigació mèdica. Erlend Øye, que va exercir de mestre de cerimònies del duet, va explicar, a més, que tot el marxandatge contribuiria a la causa. Love is a lonely thing, del nou àlbum, va reprendre el concert; en directe, sense la veu femenina de Feist, igual de deliciós. Cançons del nou àlbum amb l’ADN hipnòtic, introspectiu de Kings of Convenience i amb valor afegit, com les ones brasileres suggestives de Catholic Country o l’atreviment rítmic de Fever. Erlend Øye va instar a participar però de forma subtil, fregant els dits no fent-los petar, aconseguint aquell efecte sonor de pluja lleugera. No va ser fins al final quan van recuperar els clàssics: Homesick , Misread, Boat Behind o, amb el públic, dret, I’d rather dance with you, despertant d’un somni.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

pensament

Mor el filòsof i polític Josep Maria Terricabras

Girona
Música

Joan Enric Barceló presenta a casa el seu debut literari

Vidreres
Cinema

El Truffaut convida a sushi per celebrar els 3 mesos de ‘Perfect days’

Girona
cultura

El Museu d’Història de Barcelona busca director amb un procés de selecció que aixeca recels

barcelona
guardó

Antonina Canyelles, premi Jaume Fuster

Barcelona
Cinema

Blanes estrena un festival de cine que reconeix la trajectòria de Mònica Randall

Blanes
Llibres

Òmnium impulsa una recollida de llibres per renovar el fons de les biblioteques

Barcelona
NOVETAT EDITORIAL

Faulkner, l’autor de les mil veus

Barcelona
MÚSICA

Guillamino: “A la música del país, li falta un sentiment una mica més de tribu”

BARCELONA