Arts escèniques

crònica

Triangle amorós operístic

Aquest format d’escenari compartit amb òperes de curta duració és una opció per a espais com ara el de l’Auditori

L’actuació d’aquest diumenge de l’ Orquestra de Girona (OdG) a l’Auditori va haver de començar amb retard a causa d’un problema operatiu a les taquilles, on es va acumular una cua serpentina. Els organitzadors, atentament, van esperar que tothom pogués entrar a la Sala Montsalvatge. I abans d’encetar el concert, el director de la formació gironina, Xavier Puig, va explicar de manera amena la tria del programa. Aquest començava amb obres del compositor milanès Nino Rota, incloent-hi el Concerto per Archi i dos dels seus llegendaris temes de bandes sonores –el Romeu i Julieta de Zeffirelli i El Padrí de Coppola. L’OdG, amb moltes cares joves, va sonar sincronitzada i amb fluïdesa sota les ordres de Puig, que dirigia sense tarima ni batuta, però amb gestos enèrgics i decidits. Els músics vestien predominantment de blanc, contrastant amb el fons de llums rogencs que donaven l’adient efecte cinematogràfic, també fet servir per l’obra Danzón, de Leonard Bernstein, amb els seus característics twists jazzístics i tropicalistes. El plat fort de la vetllada, però, era l’opereta còmica El telèfon o l’amor a tres (1947), del compositor italoamericà Gian Carlo Menotti. El títol suggereix un triangle amorós que en realitat integra una dona, un home i... l’aparell telefònic que fa servir constantment la protagonista, ajornant així, amb el degut efecte humorístic, la proposta de casament que li vol el seu pretendent. Amb una traducció molt encertada, el llibret va ser cantat en català per la soprano Mireia Tarragó i el baríton Oriol Mallart, que van estar molt convincents tant en l’aspecte líric com en el dramàtic. En aquest aspecte, molt intel·ligentment, l’espai escènic engendrat per Martí Peraferrer es va repartir tot al voltant de l’orquestra, que continuava ocupant la part central de l’escenari. Així, potser, s’ha obert un precedent, ja que aquest format d’escenari compartit amb òperes de curta duració i pocs mitjans és sens dubte una opció a tenir en compte per a espais com ara el de l’Auditori. I respecte a l’Orquestra de Girona, esperem també tornar a veure-la properament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós

TEATRE

La Perla 29 incorpora un ‘Zoo de vidre’

BARCELONA
CRÒNICA

Banyoles, lectora i novel·lada

crònica

Diada radiant en el retorn a l’essència

crònica

Una sola música que tothom balla com vol