Altres

opinió

El magnetisme de la realitat

Primer de tot vull deixar clar que no em considero un expert ni soc cap analista del gènere del qual parlem, però és evident que hi ha un boom del true crime, com a mínim se’n parla molt. Des que van arribar a les plataformes, sobretot a Netflix, hi ha hagut un increment de l’emissió de productes de true crime i del consum d’aquest gènere.

Sempre hem fet true crime, però que TV3 l’hagi programat en horari de màxima audiència hi ha donat una visibilitat molt important, i suposo que la qualitat del producte també agrada. En el nostre cas, crec que tenim la transversalitat i l’èxit que tenim per la neutralitat que estem utilitzant, per l’equilibri entre el thriller, la història i l’elegància amb què tractem les coses. El que jo acostumo a definir com les tres R: rigor informatiu, perquè tot el que emetem és cert; respecte, molt de respecte per les víctimes i per tothom que apareix al programa, i ritme narratiu, perquè la gent consumeix els nostres productes amb molt de ritme.

És un fet que hi ha i es consumeix molt més true crime, suposo que perquè les històries de ficció han de ser tremendament potents perquè agradin al públic. La gent s’ha tornat molt més exigent, i les històries reals tenen molta força, atrapen molt, si estan ben fetes. Perquè hi ha molt true crime molt fluix, dels que mires fins al final per saber com acaba la història, però que no estan ben treballats.

Per què agraden tant? Perquè la realitat sempre sorprèn, és magnètica. Si està ben narrada, ben explicada, no hi ha res més potent que una història real.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Un incendi malmet part d’una exposició al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós