Cultura

Crítica

teatre

Quin bell actor!

Acabat l’espectacle, en una de les reaparicions a l’escenari reclamades per una ovació apassionada, Pere Arquillué va dur amb ell el dramaturg Josep Maria Miró, que se’n va anar tan aviat com va poder perquè l’actor rebés els aplaudiments. Un gest de reconeixement de l’autor d’El cos més bonic que s’haurà trobat mai en aquest lloc a un actor que, en estat de gràcia, dona vida a totes les veus (i a tots els cossos amb la seva memòria) que es fan presents a propòsit del cadàver d’un noi assassinat de disset anys, només disset anys, aparegut en un camp de farratge. Unes veus que comencen amb la del mateix mort, com també se sent la del mort a Rashomon, el film de Kurosawa invocat en aquells casos (ho reconeixen els científics) en què no pot arribar-se a cap certesa.

En tot cas, Miró no presenta un acte criminal per concloure que és impossible aclarir el fet i trobar el criminal. Això no li importa. Posem-hi que aquell cos mort, tan bell, és un pretext per tal que, en una comunitat rural on aparentment no passa res i on tothom hi sembla atrapat, emergeixin secrets (que n’amaguen d’altres) i la memòria de cada veu, palpitant-hi la d’un altre mort, invoqui el seu desig (a vegades reprimit), les pors, frustracions, misèries i recances. I per recordar, com a la seva diferent manera ho fan Tennessee Williams i Pasolini, que la bellesa és tan subversiva com vulnerable. Amb una direcció diàfana de Xavier Albertí, sense accessoris, el potent text de Miró, amb una llengua rica i una poesia (aquella mà que sent els somnis d’un altre) entremig del sinistre, es fa visible a través d’un actor sublim, diria que bellíssim.

El cos més bonic que s’haurà trobat mai en aquest lloc
Director: Xavier Albertí
Teatre de Salt, 10 de desembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Aventures intrèpides al Sónar

BARCELONA
SEBASTIÀ PORTELL
President de l'AELC, impulsa un seminari sobre autores tealtrals del segle XX

“Avui, ens interessen les autores teatrals del XX”

BARCELONA

Un crim d’estat

Canes

Los Enemigos: Rock sense bestieses

BARCELONA

Andorra recupera el Festival de Jazz d’Escaldes

BARCELONA

Eduardo Niebla, al Festival de Guitarra de Girona

girona

Un congrés pels mil anys de Sant Pere de Rodes

barcelona

Les obres seleccionades dels Premis d’Arquitectura de Girona, en nou ciutats

girona
L. Planes d’Hostoles

Guardó Cors Clavé per a la coral Retorn Planenc