Música

Kazushi Ono diu adeu a l’OBC amb Mahler

Kazushi Ono dirigeix aquest cap de setmana els seu últim programa com a director titular de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), a la qual va arribar l’any 2015. El mestre japonès conduirà, en companyia de l’Orfeó Català i les solistes Lydia Teuscher i Mihoko Fujimura, la Resurrecció de Mahler, una peça que per ell té avui un doble sentit, de “rebuig” de la violència i reivindicació de la dignitat humana.

Ono, en un comiat ahir davant la premsa, destacava la gira de cinc setmanes de l’OBC l’estiu del 2019 al Japó –on es va interpretar l’òpera Turandot de Puccini amb posada en escena d’Àlex Ollé– i haver pogut incorporar músics joves a l’orquestra com els dos moments estel·lars del seu pas per Barcelona. El japonès defensava ahir la seva labor per la cohesió sonora del grup tot explicant que, en arribar, va descobrir molts bons solistes, i que el que havia intentat era “elevar” el so del conjunt.

El director de L’Auditori, Robert Brufau, per la seva banda, que fa uns dies donava la benvinguda al francès Ludovic Morlot com a nou director titular, assegurava que el període de Kazushi Ono a Catalunya havia estat de “creixement artístic” per a l’OBC. El director japonès es posarà ara al capdavant de Orquestra Filharmònica de Brussel·les.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona