Altres

exposició

Per ficar el nas als replecs del cervell

El CCCB acull l’exposició Cervell(s), comissariada per Emily Sargent i Ricard Solé, que combina anècdotes –com ara que un científic va robar el cervell d’Einstein per buscar on tenia la genialitat– amb robots, experiments, il·lusions òptiques i instal·lacions artístiques per explicar-nos què sabem i què no del cervell. Perquè el nostre cervell sempre ha estat una font d’incògnites que l’art, la ciència i la filosofia han intentat respondre. L’exposició parla de temes com ara la consciència, el pensament abstracte, el llenguatge, la imaginació, els somnis i la memòria. Ho fa a través de 300 peces entre les quals hi ha disset instal·lacions d’art contemporani, obres audiovisuals, peces històriques i resultats de projectes de recerca científica.

Llibre

La Belle Époque en cromos

EVA VÀZQUEZ

“Part de la feina del novel·lista és convertir un petit rumor, encara que sigui fals, en una realitat resplendent”, escriu Julian Barnes a L’home de la bata vermella (Angle), i aquest és el tracte que proposa en el fris formidable que és aquest llibre presidit pel retrat que John Sargent va pintar del metge de moda de la Belle Époque, Samuel Pozzi, “un home assenyat en una època forassenyada”, però organitzat com un àlbum de cromos, els que el comerciant Felix Potin regalava amb les seves xocolatines i per on desfilen les celebritats de la fi de segle. Només en mans d’un prestidigitador com Barnes podia sostenir-se un quadre com aquest, en què conviuen el refinament i la podridura, la ginecologia i la neurosi.

disc

Una obra mestra que encara ressona

XAVIER CASTILLÓN

El 30 de novembre del 1982, aviat farà 40 anys, Michael Jackson va publicar Thriller, el sisè àlbum d’estudi en solitari del petit dels Jackson. Produït com el seu brillant predecessor, Off the Wall (1979), per Quincy Jones, Thriller es va convertir en tot un fenomen musical i social, amb set singles que van ser èxits mundials: The Girl is Mine, Billie Jean, Beat It, Wanna be Startin’ Somethin’, Human Nature, P.Y.T. (Pretty Young Thing) i Thriller, que, a més, va revolucionar el món dels videoclips. La influència de Thriller és evident en el pop i el R&B actual. Sense ell no hi hauria Beyoncé.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós