Música

Loreen fa bons els pronòstics i Suècia torna a guanyar Eurovisió

És el seu segon triomf personal ara amb el tema ‘Tattoo’ i el setè del seu país, igualant el palmarès amb Irlanda

La representant de l’Estat espanyol, Blanca Paloma, queda en 17a posició

Es van complir els pronòstics i la sueca Loreen, que n’era la principal favorita, ha repetit triomf al festival d’Eurovisió ara amb el tema Tattoo, i deixa el palmarès de Suècia empatat amb Irlanda. La gala que s’ha fet al Liverpool Arena, ja que no podia fer-se a Ucraïna, ha situat a Loreen com la primera dona que aconsegueix per segona vegada guanyar el concurs després que el 2012 ho fes amb el tema Euphoria, però no és la primera vegada que el festival té un repeteix victoriós, ja que l’irlandès Johnny Logan ho va fer el 1980 i el 1987. Amb el triomf de Loreen Suècia tindrà el repte d’acollir la gala del festival del 2024, precisament l’any en que es complirà el cinquantè aniversari de la mítica banda ABBA. Ha sigut la segona més votada pel públic i la primera del jurat

En la segona posició s’ha s’ha situat Käärijä i el seu Cha, cha cha, de Finlàndia, amb 57 punts menys que Loreen, però amb l’honor de ser la favorita del públic, i el podi l’ha completat la cantant d’Israel Noa Kirel i el seu Unicorn amb un total de 362 punts. Al capdavant han completat la llista Itàlia (350), Noruega (268), Ucraïna (243), Bèlgica (182), Estònia (168), Austràlia (151) i República Txeca (129).

La representant de l’Estat espanyol, la cantant d’Elx Blanca Paloma i la seva cançó de bressol flamenca EaEa ha hagut de conformar-se amb el lloc 17 de 26 que la deixa molt lluny dels primers cinc llocs que s’havia pronosticat inicialment. Ha sigut, a més, la que ha obtingut menys vots del públic.

La guanyadora ha assegurat que ni en els seus “somnis més salvatges” hagués pensat en repetir triomf al festival europeu, mentre que Paloma ha assegurat que al festival “hi ha moltes coses que no tenen a veure” amb ella ni amb “la seva cançó” i que “potser el concurs no estigui preparat per a l’espai íntim i de trànsit” que han creat amb EaEa. Malgrat tot ha afegit:“Estic molt bé, estic feliç i molt agraïda, perquè hem arribat fins aquí amb una proposta molt arriscada, preparats per a tot, per guanyar i pel que ha passat també. No és dolent, jo animo que futurs candidates no deixin de presentar propostes arriscades”.

La d’enguany ha sigut una gala que s’ha iniciat amb la sorpresa d’un video amb la participació al piano de la princesa de Gales, Kate Middleton, asseguda al piano des de Windsor, per participar en la interpretació del tema Stefania acompanyant als guanyadors del 2022 de Kalush Orchestra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ARTS EN VIU

El Lliure celebra ‘Thauma’, un poema escènic que desborda la creació

BARCELONA
Cultura

Mor la pianista japonesa Ingrid Fujiko Hemming

música

L’Auditori indaga en la relació de l’ésser humà amb la natura

Barcelona
Cultura

Joan Colomo i la Ludwig Band, al cartell del Festival EnCanta de Roda de Ter

Roda de Ter
música

Festival Eufònic, arts sonores i visuals, oli i clementines

Barcelona
arquitectura

Arriben les (set) Setmanes d’Arquitectura

Barcelona
cinema

Arrenca el Festival Internacional de Cinema Documental, DocsBarcelona

Barcelona

Figa Flawas, The Tyets, Lia Kali, Stay Homas i Chenoa, entre els primers noms de la festa major

TERRASSA
cinema

Retrospectiva d’Agustí de Villaronga a la Filmoteca

Barcelona