Música

MÚSICA

Palau 100: De Viena a Rufus Wainwright

Una de les millors orquestres del món, la Filharmònica de Viena, que és habitual veure en el Concert d’Any Nou, asseguts davant el televisor, obrirà, el pròxim 3 d’octubre, amb Daniele Gatti a la batuta i una Simfonia núm. 10 de Xostakòvitx, la pròxima temporada del cicle estrella del Palau de la Música: Palau 100, amb dotze concerts –dos més que la present temporada– dins l’abonament i dos altres –entre els quals un que inclourà l’estrena estatal d’un rèquiem compost per Rufus Wainwright– fora de programa. Amb la visita, l’any passat, de la Filharmònica de Berlín i, pròximament, a més de la de Viena, del Royal Concertgebouw d’Amsterdam (26 de gener, amb Klaus Mäkelä, “el director que ara tothom vol”, en paraules de Joan Oller, màxim responsable artístic del Palau, fent el seu debut al l’escenari modernista), el Palau de la Música haurà aconseguit reunir les que Joaquim Uriach, el seu president, definia ahir ben orgullós com “les millors orquestres del món”.

La programació del cicle durant els darrers de mesos del 2024 es completarà amb les visites del conjunt Anima Aeterma (Pablo Heras-Casado a la direcció i Bruckner, “el menys popular dels grans simfonistes”, segons Oller, en el repertori, el 29 d’octubre); la Filharmònica de Luxemburg amb el valencià Gustavo Gimeno, que n’és director titular des del 2015, acomiadant-se’n (4 de novembre); i l’actuació, una vegada més al Palau, del director Philippe Herreweghe amb el Collegium Vocale Gent i l’Orchestre des Champs Élysées (21 de novembre). Ja al 2025, Palau 100 tindrà la visita de la directora Marin Aslop al capdavant de la Philharmonia Orchestra de Londres amb María Dueñas al violí (13 de gener); els Vespres de la Beata Verge de Monteverdi amb l’Ensemble I Gemelli i els catalans Núria Rial i Xavier Sabata entre els cantants (27 de febrer); el Balthasar Neumann Chor & Orchester de Thomas Hengelbrock que, fa alguns dies, ja es va veure al Palau (10 de març, aquesta vegada amb una Missa solemnis de Beethoven); el controvertit Teodor Currentzis amb musicAeterna i la Simfonia núm. 9 de Bruckner (23 de març); la visita dels English Baroque Soloists de John Eliot Gardiner amb Maria João Pires al piano (23 d’abril); el cinematogràfic violinista Joshua Bell amb una Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia dirigida per Daniel Harding (5 de maig), i l’Orquestra Simfònica de la Ràdio Sueca, també dirigida per Harding, amb l’Orfeó Català i la Simfonia núm. 2 “Resurrecció” de Mahler (26 de maig).

L’Orfeó, el 25 de gener, també estarà present en l’estrena estatal del Dream Requiem de Rufus Wainwright, amb participació de l’actriu Najwa Nimri. També presentats ahir, el cicle Palau Grans Veus durà al Palau cantants com ara Juan Diego Flórez, Philippe Jaroussky i la catalana Serena Sáenz i Palau Òpera recuperarà una òpera de temàtica religiosa del compositor català del barroc Domènec Terradellas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

dit o fet per dones

Sobre misteris i pèrdues

Novetat editorial

Carme Riera es pregunta pel més enllà de la mort

Barcelona
ARTS EN VIU

La Mostra suma 16.300 espectadors entre sala i carrer

BARCELONA
CRÍTICA

Expressionisme a Barcelona

cultura

La mulassa de Granollers s’estrenarà el 9 de maig

GRANOLLERS
NOVEL·LA GRÀFICA

L’autor italià Zerocalcare s’endinsa amb la novel·la gràfica ‘Kobane Calling’ en el conflicte del poble turc

Barcelona
ARTS EN VIU

El teatre objectes venç els clàssics a la Mostra d’Igualada

IGUALADA
Salvador Domènech
Escriptor i psicopedagog

“Cal dignificar les persones que van morir per la causa democràtica”

Barcelona
CRÍTICA

Un home que ha fet un bon ús de la mort