Música

Crítica

Inefabilitat i sublimitat

Gran expectació és la que hi havia, dilluns al Palau, per escoltar la nova producció del Monteverdi Choir i dels English Baroque Soloists, dues de les formacions més associades al nom del director Sir John Eliot Gardiner (1943) que, per motius personals, ha hagut d’agafar-se un any sabàtic. Almenys públicament, perquè després de l’audició d’una superlativa i còsmica versió del bellíssim oratori Israel in Egypt (1739) de G.F.Händel (1685-1759), a un li costa de creure que no hi hagi intervingut la mà del reputat mestre britànic. en la preparació dels concerts. Per què? O una de dues: o l’ombra de Gardiner és molt allargada i fa, per exemple, que els cantors que integren el cor monteverdià, malgrat no ser-hi el seu fundador, cantin amb les característiques marques de la casa (transparència, exhibició d’harmònics en els acords, solidesa constructiva) o bé Gardiner ha preparat la producció i ha fet que, per aquest oratori, la direcció caigués a les mans de l’irlandès Peter Whelan (Dublín, 1978), director de l’Irish Baroque Orchestra, que va fer una esplèndida feina en la concertació dels elements musicals, i dirigint els recitatius des del clavicèmbal. La pregunta “qui ha preparat aquesta producció?”, doncs, pot semblar capciosa o fora de lloc, però dilluns vam retrobar-nos amb l’esplendor i brillantor dels equips musicals gardinerians que porten a l’emmudiment. Serveixi com a exemple el cor final The Lord shall reign, que va ratificar una realitat que sembla inapel·lable. Coneixem i sabem de grans i excel·lents cors, però, a part, hi ha el Monteverdi Choir, que troba en l’obra de Händel un medi apropiat per a la seva exhibició i traslladar-nos a uns estats de l’Ésser tan indescriptibles com inefables i sublims.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Marc Larré guanya el premi Antoni Vila Casas d’Escultura 2024

palafrugell
Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona
girona

Torna ‘La consueta de sant Jordi’

girona
MÚSICA

La Franz Schubert Filharmonia presenta la nova temporada

BARCELONA
Crítica

Un guant

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència