cultura

Crítica

teatre

Risoteràpia

Quim Masferrer és ara Teatre de Guerrilla, després de la deserció de Xuriguera i Faixedas. Masferrer ha obert una nova etapa amb un repte personal i creatiu, que el situa pràcticament sol en escena durant més d'una hora i mitja, donant vida a un personatge desagradable, que no ho és tant perquè sigui un estafador, sinó perquè n'està tremendament satisfet i té un ego com una catedral gòtica. El xarlatan, aquell que “et canviarà la vida”, entra en escena com un il·lusionista envoltat de fum i de misteri: un principi tan impactant com el final, que no desvelarem. Aquest home, que rebutja enèrgicament totes les teràpies curatives alternatives que no siguin les seves –imposició de dits, braçalets de pell de plàtan i aigua d'escarxofa amb anís– és tan ridícul que fa riure fins i tot quan el personatge s'excedeix i es repeteix: després d'una dotzena de vegades de fer fora d'escena abruptament el seu subordinat i d'altres tants recordatoris que els seus productes sanadors es podran comprar a la sortida, el monòleg entra en terrenys perillosos, però millora força quan aquest pobre home –perquè no és res més que això– descobreix les seves pors i debilitats.

El Xarlatan
Autor, director i intèrpret: Quim Masferrer.
Sala La Planeta, 14 d'octubre del 2010.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Teatre Municipal acomiada la temporada amb un 87% d’ocupació i amb un públic fidel

GIRONA

La Fira Argillà d’Argentona sorprèn amb el cartell de Mariscal

Argentona
música

La Fireluche publica un disc gravat en directe a La Planeta fa 20 anys

girona
art

La Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes diposita obres d’art al MNAC

barcelona
Joan Colomo
El músic de Sant Celoni publica ‘Tecno-realista’

“Em calia cantar contra Elon Musk i el tecno-optimisme”

Barcelona
art

L’equip de comissàries de ‘Miró-Picasso’ i el crític d’art Eudald Camps, Premis GAC

barcelona
música

El Festivalot torna a la Devesa, després de passar pels barris

girona
art

Un Degas a Todocolección per 926 euros

barcelona
TEATRE

El Lliure de Gràcia debat íntimament sobre el feixisme a ‘Retrat de l’artista mort’

BARCELONA