cultura

la crònica

Una nit en progressió creixent

No va començar gaire bé el concert de Yann Tiersen, divendres a l'Auditori de Girona, dins el Temporada Alta, bàsicament perquè el fet de portar teloners –els californians Black English– va provocar una espera de mitja hora mentre els tècnics desmuntaven i muntaven equips. Per contra, el concert va acabar de la millor manera possible: una hora i mitja més tard el públic ovacionava Yann Tiersen i els seus músics i els forçava a oferir un segon bis fora de programa, quan alguns assistents ja havien abandonat la sala Montsalvatge. Un triomf en tota regla.

Com a artista, la paleta de colors de Tiersen és amplíssima: ho toca gairebé tot –sobretot els teclats i el violí, però també les guitarres, el xilòfon, la flauta i la melòdica– i els seus músics també comparteixen aquesta habilitat per al canvi d'instruments, a més de cantar tots ells amb una gran competència, com a veus solistes o polifòniques. I estilísticament, la música de Tiersen es mou entre les sonoritats més clàssiques i una espècie de versió actualitzada i indie del rock progressiu: de Satie a Radiohead, passant per Mike Oldfield, per entendre'ns. En alguns moments el seu petit piano semblava que invocava el fantasma d'Amélie Poulain, i en d'altres tota la banda s'endinsava en una espiral sonora densa, hipnòtica i tècnicament brillant. La interpretació de part del seu últim disc, Infinity, es va completar amb alguns temes anteriors, com ara Palestine –en què es limiten a recitar les lletres d'aquesta paraula, una a una–, The Gutter –amb la gravació del famós discurs del Che Guevara a les Nacions Unides (“Ahora sí la historia tendrá que contar con los pobres de América...”)– i el comiat de Till the end, en què van repetint: “Hi serem fins al final”, demostrant un cop més que, a Tiersen, li sobren les paraules i que el seu llenguatge natural és la música.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Faulkner, l’autor de les mil veus

Barcelona
MÚSICA

Guillamino: “A la música del país, li falta un sentiment una mica més de tribu”

BARCELONA
música

Lecocq debuta amb ‘Sous la glace / Sota el gel’, un manifest bilingüe contra la superficialitat

la bisbal d’empordà
Crítica
música

Blau de Colònia

GIRONA
calonge

L’Orquestra Di-versiones encapçala el cartell del tercer OncoMusic Fest

calonge

Llum verda a la nova biblioteca central pendent de trobar el finançament de 13,9 milions

SANT CUGAT DEL VALLÈS
TEATRE

El TNC aborda la crítica al sistema judicial amb ’Els criminals’

BARCELONA
Cultura

Adeu a Lorena Velázquez, la reina del cinema fantàstic

novetat editorial

Laurent Binet presenta una novel·la epistolar i detectivesca

Barcelona