Música

Reines del Liceu

L’aclamada soprano Sondra Radvanovsky es posa en la pell d’Anna Bolena, Maria Stuarda i Isabel I per cantar els finals de la ‘trilogia Tudor’ de Donizetti

Definida per Víctor Garcia de Gomar, director artístic del Liceu, com a “llegenda” del teatre líric de la Rambla, on ha triomfat amb produccions com Andrea Chénier i Luisa Miller, la soprano nord-americana Sondra Radvanovsky torna demà i dissabte al que considera casa seva per oferir un dels espectacles més esperats de la temporada: Les tres reines, a través del qual es transmuta en l’“orgullosa” Maria Stuarda, la “passional” Anna Bolena i la “poderosa” Isabel I per abordar les escenes finals de la ‘trilogia Tudor’ de Donizetti (Anna Bolena, Maria Stuarda i Roberto Devereux). Un repte majúscul que Radvanovsky hauria d’haver fet, si la pandèmia no ho hagués impedit, el 23 de desembre i que assumirà amb l’ideòleg de l’aventura: el mestre italià Riccardo Frizza, que, ahir, definia Radvanovsky com la “soprano, segurament, més important del món”. “Riccardo coneix la meva veu com cap altre director”, li reconeixia, per la seva banda, la cantant. “Sap quan he de respirar, quan he d’anar més de pressa, quan toca anar més a poc a poc... tenir aquest suport des del fossar de l’orquestra, per a una soprano és imprescindible.”

Anna Bolena, una reina “respectada i potent”, segons explicava ahir la cantant, li requereix “una tessitura més baixa en la part vocal”; Maria Stuarda, “la que és més reina”, és, també, la que demana una veu més lírica; Isabel I, finalment, exigeix una “coloratura més dramàtica”. “Seria, de les tres, la meva preferida”, confessava Radvanovsky. “No volia ser reina i pensa que ho ha tingut tot menys allò que més volia: l’amor.” “Totes tres són dones fortes”, concloïa. “I, en això, m’hi identifico, ja que m’agrada pensar que jo també ho soc. Se m’ha permès ser jo mateixa. Aporto ingredients de la meva personalitat a cadascuna de les reines.”

La soprano nord-americana cantarà acompanyada de Gemma Coma-Alabert (mezzosoprano), Marc Sala (tenor) i Carles Pachón (baríton). La proposta escènica és a càrrec de Rafael Villalobos, que ha confeccionat un “espectacle sobri i despullat en què el cant brilla per sobre de la resta”. I el vestuari, finalment, un disseny per a cada reina, obra de Rubin Singer, creador dels vestits d’estrelles del pop com Alicia Keys i Beyoncé, s’intueix com un dels punts més innovadors de l’espectacle. “Serà com el showcase d’na diva”, deia, amb bon humor, Radvanovsky. “Una cosa completament diferent del que es veu en el món de l’òpera.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Laia Arañó Vega
Historiadora i autora del llibre “El camp dels catalans”

“El govern a l’exili va voler concentrar els refugiats catalans en un únic camp”

Banyoles
societat

La biblioteca de Cassà de la Selva ja porta el nom de Maria Corominas

cassà de la selva
música

La cantant gironina Jost Jou debuta amb ‘MFQM’: més forta que mai

girona
poesia

Guillem Pérez: “El cor és el vehicle amb què avancen la lectura i la vida”

cadaqués
Cultura

Mor Eduard Lluís Muntada, la veu en català de Vyvyan, el punky d’‘Els joves’

societat

Lectura de poemes i dos concerts per Sant Jordi

santa coloma de farners
SALT

Una marató de contes i música per amenitzar la Diada de Sant Jordi

SALT
Els propers reptes

Els propers reptes

BARCELONA
ÒPERA / DANSA

El Liceu convidarà Bieito, Ollé, Castellucci i McVicar el 24/25

BARCELONA