Música

Crònica

Bella i plaent

Hi havia moltes ganes d’escoltar Clamor a l’ Auditori de Girona després que la presentació del segon àlbum de Maria Arnal i Marcel Bagés s’hagués d’ajornar dues vegades; la primera a finals de l’any passat i la segona a principis d’aquest a causa de la pandèmia. L’ànsia del públic, que havia exhaurit les entrades, es va transformar en eufòria després que Maria Arnal convertís el litúrgic Cant de la Sibil·la en un espectacle polifònic, d’odissea grega, amb la fusió de veus de les Tarta Relena , format per Marta Torrella i Helena Ros: tres cariàtides, de blanc, que il·luminen la foscor de la travessia d’Ulisses. Clamor és rupturista, en la posada en escena i en la dimensió sonora, que reconverteix la tradició, en la qual s’inspira el duet, en quelcom futurista.

El creixement de Maria Arnal i Marcel Bagés és exponencial des que l’abril de fa quatre anys, en el festival Strenes del 2017, presentessin a La Mercè de Girona el seu debut, 45 cerebros y 1 corazón, amb el qual segellaven el poder que té una cançó com a porta d’entrada a una nova dimensió. I de fer contemporani i modern el cant més tradicional, despullant-lo o adornant-lo, o embellint poemes amb melodies. Així, l’esclat sonor, lumínic, el clímax definitiu del concert de divendres, massa curt, va arribar amb una Maria Arnal, poderosa, gairebé una gata miolant, reclamant i recordant als espectadors asseguts el poder que tenen. La gent de Joan Brossa va fer alçar dempeus tothom, que abans ja s’havia deixat anar amb Tu que vienes a rondarme, amb tota la força del nou espectacle. Bagés s’acompanya a la guitarra i a l’electrònica de David Soler, el productor del disc. Evolució també d’un nou concepte musical, pensat per a l’aire lliure, per a grans festivals, i no per formats íntims. Es percep amb la fogosa Fiera de mi i amb una coreografia que convida a la festa i posa el twerking en el mapa hipster. Amb Meteorit ferit es va tornar a la delicadesa per recuperar la intensitat i el poder que té la cançó amb A la vida d’Ovidi Montllor o un altre cop, als orígens amb El ball del Velatori. L’experiència és intensament calculada i resulta bella i plaent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

novetat editorial

Josep Maria Sebastian: “Tots els crims són de proximitat... per a algú segur”

campdevànol
música

La cantant kurda Aynur Dogan encapçala el FIMPT de Vilanova i la Geltrú

vilanova i la geltrú
MÚSICA

La periodista empordanesa Georgina Arnau debuta en la música com Genna amb ‘El pacte’

castelló d'E.
art

El ‘Bestiari’ de Carlos Casas porta a Venècia sons i imatges d’onze parcs naturals catalans

venècia
Crítica

Quant n’hem d’aprendre!

música

Cala Vento guanya amb ‘Casa Linda’ els Premis Min al millor disc de rock i al millor disc de l’any

torroella / figueres
guardó

Raimon rebrà el Premi Prat de la Riba 2024 de l'IEC la diada de Sant Jordi

barcelona
Cultura

Mor Feliu Trujillo, prestigiós ceramista artístic d’Esparreguera

TEATRE

Gorina trasllada a ‘Ifigènia’ el dolor de totes les dones sacrificades

BARCELONA