Art

Enlace Art Progress, una nova galeria a Serra de Daró

L’espai inaugura avui l’exposició ‘Declaració’intencions’, que aposta tant per la figuració com per l’abstracció

L’Empordà continua sent un refugi privilegiat d’artistes. Ho va posar en evidència l’exposició Localismes universals a Can Mario, l’hivern passat, en què Toni Álvarez de Arana en documentava una trentena (només un 15% dels que hi té localitzats) que treballen en un radi de poc més de cinquanta quilòmetres. Ara n’ha fet una altra selecció per a l’exposició amb què es presenta un nou espai creatiu a Serra de Daró, Enlace Art Progress, situat en una nau industrial reformada al carrer de Riells, número 2, on avui s’inaugura Declaració d’intencions (19 h).

Com indica el títol, l’objectiu és “donar a conèixer la carta de navegació” del nou espai, que Álvarez de Arana, com a director artístic, defineix d’“eclèctica” per tal que esdevingui, durant tot l’any i no només a l’estiu, “un punt de trobada i un centre viu” on convisquin artistes clàssics, consagrats i emergents, sense preocupar-se de fer distincions entre abstracció i figuració, que “formen part d’una terminologia del segle XIX”, assegura. En aquest primer tempteig, que es podrà visitar fins al 26 d’octubre, hi ha peces de Xavier Escribà, Hiroshi Kitamura, Maria Mercader, Pep Camps, Narcís Gironell, Javier Garcés, Mireia Mateo, Eudald de Juana, Raúl Barrilado, Fernando Tapia, Alexis Minkiewicz, Naum Knop, Manolo Sierra i Sílvia Hornig. La tria es tanca amb dues imatges icòniques d’Oriol Maspons, perquè la fotografia també tindrà protagonisme en aquesta nova proposta cultural, en col·laboració amb la fundació Photographic Social Vision, que organitza les exposicions del World Press Photo. La idea de Toni Álvarez és dedicar almenys una de les mostres anuals a aquest mitjà. Pel que fa a la procedència dels creadors, aposta sobretot per l’arrelament a l’Empordà i “el seu ampli ventall d’art de quilòmetre zero”, amb un concepte de galeria oberta que aspira a propiciar també trobades de debat i el diàleg amb altres disciplines, com ara la poesia o la música.

Oberta fa un mes amb una provocativa exposició individual d’Alexis Minkiewicz, que reinterpreta en un llenguatge inclusiu certs monuments intocables de la cultura, Enlace Art Progress és una iniciativa de l’equip argentí que regenta una prestigiosa foneria artística al seu país i que ha expandit el seu projecte expositiu a diverses ciutats del món. A Serra de Daró, una població del Baix Empordà d’uns 230 habitants, hi han portat un model de galeria modern, d’espai diàfan, ampli i lluminós, que disposa també de taller per a artistes en residència i per als que hagin de treballar en grans formats. “El plantejament és convertir-la en una mena de fàbrica artística al mig de l’Empordà”, diu Toni Álvarez.

LA XIFRA

15
és el nombre
d’artistes seleccionats a l’exposició d’Enlace, que s’inaugura avui i estarà oberta fins al 26 d’octubre.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós