Cinema

‘La ballena’, mirada al fons de l’ànima

Viatjar fins a les profunditats del dolor del protagonista i acompanyar-lo en la seva lluita per la redempció. El dramaturg Samuel D. Hunter es va proposar aquest objectiu a La ballena (The whale) , protagonitzada per un personatge amb obesitat mòrbida que amb prou feines es pot aixecar del sofà. Aquesta obra d’inspiració autobiogràfica el despulla emocionalment: parla d’un amor perdut, d’abandonament, paternitat i redempció.

Darren Aronofsky i l’actor Brendan Fraser han fet seu el difícil repte de veure la humanitat que s’amaga darrere aquesta aparença física i portar l’espectador per un carrusel d’emocions, algunes contradictòries: llàstima, aversió, afecte, desesperació, empatia, redempció...

Brendan Fraser s’ha entregat en cos i ànima a fer un personatge amb qui té algun punt en comú: ell també s’ha redimit com a actor, després d’esdevenir una estrella amb films com La momia (1999), passar més d’una dècada sense fer cap paper rellevant i ser ara el favorit a guanyar l’Oscar al millor actor. Interpreta Charlie, un professor d’escriptura que fa classes telemàtiques sense moure’s del sofà. Al llarg d’una setmana, intenta refer la seva relació amb la seva filla Ellie (Sadie Sink) i rep visites periòdiques d’una amiga i d’un predicador.Aronofsky es retroba amb la seva millor versió, la que el va portar a guanyar el Lleó d’Or de Venècia amb El lluitador, una altra història de redempció interpretada per un actor en hores baixes (Mickey Rourke), o a dirigir altres cintes notables com Rèquiem per un somni o El Cigne Negre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós

TEATRE

La Perla 29 incorpora un ‘Zoo de vidre’

BARCELONA
CRÒNICA

Banyoles, lectora i novel·lada

crònica

Diada radiant en el retorn a l’essència

crònica

Una sola música que tothom balla com vol