Cinema

CINEMA

‘20.000 espècies d’abelles’, millor film al Festival de Màlaga

Després dels triomfs d’Estiu 1993, de Carla Simón, o Les distàncies, Elena Trapé, entre d’altres, el cinema català ha tornat a sortir victoriós del Festival de Màlaga.

La coproducció catalana 20.000 espècies d’abelles, dirigida per Estíbaliz Urresola, ha guanyat la Biznaga d’Or a la millor pel·lícula, repetint així l’èxit que el film, que narra la història d’una nena que no se sent identificada amb el gènere que se li ha atribuït al néixer, va tenir no fa ni un mes a Berlín, on Sofía Otero, jove intèrpret basca de nou anys, va ser reconeguda amb l’Os de plata de la Berlinale a millor interpretació protagonista.

20.000 espècies d’abelles, a Màlaga, s’ha emportat el premi a millor actriu de repartiment per a Patricia López Arnaiz. El palmarès en les categories interpretatives protagonistes, d’altra banda, manté el regust català: María Vázquez, protagonista de la coproducció catalana Matria, i Alberto Ammann, pel seu paper a la producció catalana Upon entry, tornen a casa amb premi. Més guardons: Matias Bize s’ha erigit amb el premi a millor director per El castigo i la catalana Els encantats ha rebut el guardó al millor guió, firmat per Elena Trapé, que també dirigeix el film, i Miguel Ibáñez Monroy. Els encantats, que partia com una de les favorites al festival, retrata l’impacte d’una mare –encarnada per Laia Costa-– davant una ruptura amorosa i la gestió del buit que deixa l’absència del seu fill.

A Màlaga, d’altra banda, Bajo terapia, de Gerardo Herrero, ha estat reconeguda amb El Premi especial del jurat per la feina del “conjunt d’actors” i Jorge Marrale, finalment, ha recollit l’estatueta a millor actor de repartiment.

En la 26a edició del Festival de Màlaga s’han presentat altres produccions catalanes com Las buenas compañías, de Sílvia Munt, Sica, de Carla Subirana, o Unicorns, d’Àlex Lorca, i la directora Carla Simón, artífex d’Alcarràs, va rebre divendres a la nit el Premi Màlaga Talent tot reivindicant la mirada feminista al cinema. “El nostre punt de vista no és igual que el d’ells. I estem enmig d’una reparació històrica, temàtica, emocional, cultural i de valors que fa molt de temps que crec que aquest món necessitava”, va proclamar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona