Arts escèniques

El Trapezi vol tenir ulls que detectin i impulsin el talent

Les sales municipals creuen que el nou format portarà nous públics

Les direccions dels festivals atenen cada projecte

Dimecres vinent s’inaugura el Trapezi. Serà amb la nova codirecció d’Alba Sarraute i Cristina Cazorla. Les dues artistes i gestores han estat molt actives en el futur pla d’impuls del circ. I un dels punts que aspiren a consolidar és una persona que circuli per les fàbriques de creació per fer seguiment tot l’any dels projectes que es couen a les diferents fàbriques de creació. Que pugui conèixer quines sinergies hi pot haver també en festivals cosins d’arreu d’Europa. Ara, comenta Sarraute a aquest diari, “ho resolem parlant amb la gent del sector”, però es percep insuficient. El projecte del Trapezi que signen Sarraute i Cazorla té clar que cal eixamplar el circuit del circ a Catalunya i potenciar produccions més ambicioses. Per a això, és imprescindible sumar el suport dels teatres municipals. També aspiren que Catalunya sigui terra de retorn de molts artistes que han fet carrera fora de Catalunya després d’haver estudiat en centres de circ contemporani de prestigi europeus. Però no volen obviar el seguiment de La Central del Circ, Ca l’Estruch de Sabadell o l’Ateneu de Nou Barris o projectes de Cardedeu o de Tarragona.

A Terrassa, Marion Betriu, directora artística del Terrassa Noves Tendències (TNT), busca les connexions amb altres festivals d’abast estatal o internacional, tot i que moltes de les seves coproduccions després es poden veure a l’Antic Teatre. Cal obrir la finestra als municipis. El Municipal de Girona, el Principal d’Olot o el Teatre de Lloret miren de signar una gira, però cal més potència dels altres teatres. Per a Betriu, els nous llenguatges són molt atractius per als joves i el to desenfadat de moltes propostes pot atraure un públic verge, molt més enllà del convencional.

Amaranta Gibert, directora del Teatre de Lloret, creu que cal donar espai a unes creacions que surten del convencional. Se’ls dona residència tècnica i també se’ls contracta una actuació. Saben que són obres en què cal anar a buscar públic. Però ho consideren un repte per accedir a nous ciutadans. És un treball de militància. Avui, ja hi ha públic que confia en el criteri de Gibert. Ara s’han atrevit amb Això al Poble No li Agradarà, el nou festival d’arts vives a les comarques gironines.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

art

La Generalitat compra a Todocolección tres taules del retaule ‘perdut’ del Palau Reial Menor

barcelona
guardó

La debutant Alba Gómez Gabriel guanya el premi BBVA Sant Joan

Barcelona
TEATRE

La Perla29 torna a la reconciliació i el conflicte de Mouawad a ‘Tots ocells’

BARCELONA
còmic

Barcelona serà la ciutat convidada del festival de còmic d’Angulema 2025

barcelona
música

Prop de 30.000 assistents al festival Cabró Rock

barcelona
cultura

Carlus Padrissa: “Mai cap ària ha estat tan eròtica, tan orgàsmica”

Girona
Guardó

Eva Vàzquez, beca Finestres d’assaig

Barcelona

Segona temporada de l’exposició que explora la relació de Gala amb la moda

PÚBOL

S’estrena el curt ‘Ombres silencioses’ rodat durant la primera Hackató

GIRONA