Arts escèniques

‘Al contrari!’, al revés del que sembla

Les perruques i el fregolisme a ull vist es tornen a encabir en una peripècia delirant i depriment. Si a Els subornats (amb La Ruta 40) Cunillé feia pudor de negatiu cremat i de desencís pel cine de crispetes, ara el que fa olor de resclosit i amenaça ruïna és un teatre de províncies de 150 anys d’història. El gir patètic (i també tràgic) per al personatge protagonista té un to alliberador. Mort el teatre (l’edifici, la història, la institució) ens queda el teatre (l’escenificació vola; és precària com l’època del corralito de Buenos Aires, però no té cap filtre que la subjugui). Cunillé construeix un món al revés, efectivament Al contrari! del que sembla ensenyar en la capa superficial.

Ibsen flota com una ànima tota l’estona per l’escena (la pistola és la de Hedda Gabler?; el càsting, de Casa de nines?; el discurs a l’abisme no recorda el d’Un enemic del poble?; no hi ha un discurs utòpic sobre l’art, eliminada la institució i la política, com a L’ànec salvatge? Antònia Jaume és aquesta directora desubicada que s’embolica amb abrics de pell i dorm col·locant-se les cadires sense braços. És decisió de l’espectador entendre si els personatges que rep són reals o imaginats. Tots els interpreta Berta Giraut. Hi descobriran (si estan atents) una manca de coherència en les argumentacions i excuses dels personatges que només interactuen amb la directora. És l’escletxa que ens ajuda a entendre que, molt probablement, s’està representant un deliri. Per això, en aquesta fantasia d’El país de les meravelles, Ibsen s’erigeix en una mena de màgic d’Oz.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera