Cinema

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Moltes famílies de classe mitjana i alta estiuegen a la Costa Brava i el cinema se n’ha fet ressò. Mar Coll hi reunia una família arran d’un enterrament a Tres dies amb la família (2009), triomfadora del Festival de Màlaga i dels Gaudí. Clara Roquet posava el focus en l’amistat de les filles adolescents de l’assistent domèstica i d’una família adinerada a Libertad, també rodada a la Costa Brava i premiada a Canes. Dani de la Orden hi diu la seva a l’excel·lent Casa en flames, rodada a Cadaqués amb un gran repartiment: Emma Vilarasau, Clara Segura, Maria Rodíguez Soto, Enric Auquer, Alberto San Juan...

El director va debutar amb dues comèdies romàntiques en català (Barcelona, nit d’estiu i Barcelona, nit d’hivern), seguides de set llargmetratges de ficció en castellà. Ara ha tornat a rodar català en aquest film que va inaugurar ahir el BCN Film Fest i la sensació és que ja hi ha una primera favorita per als Gaudí –i potser per als Goya– del 2025. Amb una immensa Emma Vilarasau al capdavant, narra la trobada familiar en una casa a primera línia de mar que la mare vol vendre. El seu marit (Alberto San Juan) i els fills (Enric Auquer i Maria Rodríguez Soto) s’hi oposen, i la trobada, a la qual s’afegeixen parelles dels fills, dues netes i, per accident, la parella actual del pare (Clara Segura), es convertirà en una successió de discussions i incidents en què sortiran el caràcter i les misèries de tots.

Dani de la Orden no deixa ningú ben parat en aquesta història que, potser també per la presència d’Emma Vilarasau, pot fer pensar en una mena d’adaptació mediterrània d’Agost, obra de teatre objecte d’un mític muntatge al TNC. El director ha explicat en una roda de premsa que la seva intenció era “intentar fer una pel·lícula sobre les dinàmiques familiars més fosques i mostrar cert ambient de pijolàndia”, un món que coneix molt bé, ha confessat entre bromes, ja que estiueja a Begur, a la Costa Brava. Afirma que el film reflexiona sobre la idea “d’estimar-se malament” i del rebuig envers les persones que més a prop tenim, com les parelles o els membres de la família. Retraten, continua, “des de l’amor d’una mare que se sent menystinguda fins a l’amor tòxic d’un home que necessita que la seva parella li digui tota l’estona que se l’estima”.

Tota la història gira al voltant del personatge de la mare. En llegir el guió, Emma Vilarasau va veure de seguida que el seu paper era “un regalàs, un personatge contradictori, manipulador i maldestre”, que té molt “de tantes mares d’un cert estatus que no han hagut de treballar mai i no se senten realitzades”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

art

La Generalitat compra a Todocolección tres taules del retaule ‘perdut’ del Palau Reial Menor

barcelona
guardó

La debutant Alba Gómez Gabriel guanya el premi BBVA Sant Joan

Barcelona
TEATRE

La Perla29 torna a la reconciliació i el conflicte de Mouawad a ‘Tots ocells’

BARCELONA
còmic

Barcelona serà la ciutat convidada del festival de còmic d’Angulema 2025

barcelona
música

Prop de 30.000 assistents al festival Cabró Rock

barcelona
cultura

Carlus Padrissa: “Mai cap ària ha estat tan eròtica, tan orgàsmica”

Girona
Guardó

Eva Vàzquez, beca Finestres d’assaig

Barcelona

Segona temporada de l’exposició que explora la relació de Gala amb la moda

PÚBOL

S’estrena el curt ‘Ombres silencioses’ rodat durant la primera Hackató

GIRONA