cultura

Crítica

teatre

Tan lluny i tan a prop

soferta adaptació del clàssic de Marlowe feta per la companyia Parking Shakespeare. La comicitat dels autors i un vestuari per ridiculitzar els poderosos contribueixen a crear un clima en què les ambicions del poder demostren que l'espècie humana no ha avançat gaire en la seva psicologia des de fa segles. Els comunicats hilarants fets pels representants de la casa reial i el sarcasme de tot plegat són alguns dels aspectes que destaquen, a part de la magnífica versió de Marc Rosich, que s'afegeix també a la dramatúrgia, al costat del director Roberto Romei i d'Anna M. Ricart.

La precarietat del muntatge és, en un gest d'estratègia que els honora, una de les seves principals virtuts. El text resulta accessible i plenament actual, i encara més al nostre país, on els tripijocs són notícia tots els dies. Ateu i admirador de Maquiavel, Christopher Marlowe va fer un retrat hiperbòlic dels bulímics de poder, dels ambiciosos i dels tirans. Divulgar les seves obres avui és un acte de justícia i, a més, una oportunitat d'anar directe a la gran tradició teatral.

Eduard II
Adaptació: Marc Rosich
Direcció: Roberto Romei
Intèrprets: Parking Shakespeare
Dissabte, 6 de desembre (fins al 25 de gener) al Tantarantana


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.