Economia

TANTXTANT

Eliminant, o construint barreres

El signe dels temps era fins fa poc eliminar barreres al moviment de persones, de mercaderies i de capitals entre els països, però decisions com ara el Brexit o l’aplicació de les promeses de Trump sobre la matèria tenen la traça de poder significar un revés important a aquesta tendència. També a l’Estat espanyol s’estan fent mèrits que van en la mateixa línia. En citarem tres. El primer, de moviment de persones, és la introducció improvisada i precipitada de mesures més estrictes en el control de passaports, que a casa nostra ha afectat el Prat, provocant cues d’escàndol perquè no hi ha ni les màquines ni el personal necessari per a aplicar aquests nous controls. Tot un despropòsit de planificació i de gestió amb dos perjudicats clars: els pobres afectats, d’una banda, i la imatge tercermundista de l’aeroport... i del país. El segon és un clàssic del moviment de mercaderies: els horaris dels punts d’inspecció fronterera al port de Barcelona i a l’aeroport del Prat. Obren cinc dies a la setmana, de 8 a 20 h. Saben quants dies obren els principals ports d’Europa? Doncs set dies a la setmana, 24 hores cada dia. Realment, que l’exportació catalana no pari de créixer malgrat la restricció d’aquest servei de l’Estat té mèrit. El tercer torna a ser de moviment de persones i l’hem descobert fa poc. No hi ha vols directes de Barcelona a Tòquio o a Xangai que sobrevolin Sibèria perquè un acord entre Espanya i Rússia, de fa menys d’un any, estableix que el punt d’entrada i de sortida és Madrid. Hi ha companyies que volarien directament a aquestes destinacions demà mateix en absència de l’acord polític en qüestió, que, ves per on, talla les ales a l’aeroport de Barcelona.

Realment, amb exemples com aquests, es constata que l’economia rutlla malgrat la mala gestió (unes vegades) o la gestió interessada (unes altres) que en fa l’Estat de serveis operatius imprescindibles per a eliminar les barreres entre països.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona
economia

ERC, Comuns i la CUP es comprometen a convalidar la regulació dels lloguers de temporada

barcelona
Economia

El turisme internacional s’enfila fins als 3,3 milions el primer trimestre de 2024

Barcelona
CONFLICTE LABORAL

Els treballadors de Llansà en vaga reben el suport de transportistes de Roca

GIRONA
OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ