Economia

El govern espanyol, ara a favor del TAV a l’aeroport

El subdelegat de l’Estat a Girona havia qüestionat la seva necessitat

El Ministeri de Foment del govern de Pedro Sánchez també aposta per construir una estació del TAV a l’aeroport de Girona. Després de la polèmica iniciada per les declaracions del subdelegat del govern de l’Estat a Girona, Albert Bramon, fa unes setmanes en què aquest qüestionava la necessitat del reclamat baixador del TAV, sembla que s’ha posat fi als dubtes arran d’una resposta per escrit de Foment a una pregunta parlamentària de Jordi Xuclà, diputat gironí al Congrés, segons informava ahir la cadena SER.

Segons això, el govern espanyol considera fonamental aquesta estació –i no baixador– per entendre l’aeroport de Girona Costa Brava com una quarta pista de l’aeroport de Barcelona, una idea que sembla que ja es dona per acceptada per tothom. L’anterior govern espanyol del PP ja preveia la necessitat d’aquesta infraestructura per desmassificar l’aeroport del Prat i donar més rendibilitat al de Girona.

En aquest sentit, el pla director de l’aeroport, presentat per l’anterior govern popular, ja preveia inversions de 464 milions d’euros a l’aeroport de Girona, entre les quals s’havia d’incloure l’estació del TAV. Aquest pla director, amb horitzó del 2026, preveu que l’aeroport del Prat i el de Girona Costa Brava s’entenguin com un sol sistema aeroportuari.

Precisament, a finals d’aquest mes d’octubre comença la temporada d’hivern a la infraestructura de Vilobí, durant la qual, el nombre de rutes queda molt reduït i l’aeroport gironí experimenta una manca d’activitat molt important.

Tant el sector empresarial gironí com representants polítics insisteixen des de fa anys en la necessitat d’una parada del TAV a prop de l’aeroport de Girona. Fa unes setmanes, i davant els dubtes presentats pel subdelegat del govern espanyol a Girona, el Grup Impuls per Girona (GIG) va emetre un comunicat reiterant, un cop més, la necessitat de l’estació del TAV a l’aeroport que serviria per potenciar l’aeroport i el transport de viatgers a la demarcació.

Els empresaris gironins recordaven que seria el primer aeroport de tot l’Estat connectat amb l’alta velocitat per un cost estimat d’uns 50 milions d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia