Economia

SÍLVIA BACH

PUBLICA ’MEJORAR LOS RESULTADOS DE TU TIENDA DEPENDE DE TI. UN RECORRIDO POR LOS KPI’ (INDEPENDENTLY PUBLISHED)

“No és el client qui compra, ets tu qui vens”

“Si et prens la molèstia de desplaçar-te fins a una botiga física, t’ha de compensar; si no, ja ho pots comprar per internet”

“Si fos per mi, els diumenges no obriria, perquè els números no surten”

Si veus que la majoria de clients estrangers són àrabs i xinesos, has de tenir gent per atendre’ls

Sílvia Bach és la directora general de Parfois a l’Estat: 315 botigues, 38 a Catalunya. També fa de professora a l’Escola Superior de Comerç i Distribució (Escodi), i amb el seu llibre vol “animar la gent que es vol dedicar al comerç”. “Surto d’impartir classe i els alumnes em diuen que estan animats, però després senten laments i es desanimen. Vull que continuïn animats, que tinguin energia, que s’ho creguin, que sàpiguen que l’èxit d’un negoci només depèn d’ells.”

Un botiguer sempre està fent equilibris?
Els comerciants sempre estem pendents dels problemes externs, però en realitat tot depèn de nosaltres. No és la gent que ve a comprar, ets tu que has de vendre.
En una botiga, es fixa en el producte, en el servei, en com està exposada la mercaderia...
La imatge és molt important, el servei, l’actitud dels treballadors... Molts comerciants obren una botiga i després mai més hi tornen a entrar com si fos la primera vegada, amb ull crític.
La imatge, l’atenció i el servei són la gran riquesa del comerç físic.
Sí, el valor afegit. Si et prens la molèstia d’agafar el cotxe i aparcar en un pàrquing, o d’agafar la bici i anar fins a una botiga, o de caminar, travessar la vorera i entrar en un establiment per comprar... Si et prens la molèstia de desplaçar-te, t’ha de compensar. Si no et compensa pel servei o per l’atenció que reps, potser no val la pena i val més comprar online.
L’atenció és el més important?
Saludar, somriure, resoldre els problemes... I si ets una botiga petita, cal recordar l’última vegada que el client ha vingut.
El ‘retail’ és el millor sector per treballar i guanyar diners?
És un sector en què mai ha faltat feina. És molt sacrificat, sí, i t’ha d’agradar; has de viure per al teu negoci, però si t’esforces en pots viure i el teu negoci acabarà creixent. Un problema que veig avui és que treballar en una botiga té mala premsa.
Tenim la visió que si algú treballa en una botiga és perquè no ha trobat res més.
Moltes persones m’expliquen que els seus pares es van posar les mans al cap quan van decidir entrar a treballar en una botiga. Però molts d’ells amb el temps han prosperat, i avui són uns grans professionals, perquè en una botiga pots ascendir, i molt, i avui s’alegren del pas que van fer, perquè han prosperat més que els seus companys de carrera. Una botiga és una valuosíssima escola i té molt de futur. També dins mateix del comerç hi ha pares que volen que els seus fills surtin del sector. M’agradaria que aquí passés com a Itàlia, on es considera que treballar en el comerç és una immensa sort.
A Catalunya el comerç sempre ha apostat per un cert proteccionisme. A Madrid s’ha imposat la liberalització d’horaris.
Nosaltres tenim botigues a Madrid, i saps què et dic? Que si jo pogués no obriria els diumenges. I hi ha molts altres comerços que ho pensen. Obrint els diumenges no surten els números, però hi estem com obligats.
Al novembre, i amb el Black Friday, es dona el tret de sortida a la campanya de Nadal, però ja hi ha botigues que fan descomptes i rebaixes...
Les rebaixes avui no tenen sentit, tal com han quedat, i la cadena de descomptes acaba modificant el sentit de les promocions. Si tens una botiga i un dia fas rebaixes; l’altre, ofertes, i el tercer, promocions..., al final el client no voldrà comprar amb preus normals. Si abaixes els preus cada dia, abaixes els marges. El Black Friday és una jornada positiva, però jo soc partidària, i això és el que fem a Parfois, de fer-lo un sol dia. És divendres? Doncs divendres. No allargar-lo tota la setmana. I és un descompte? Doncs un descompte. Nosaltres el fem del 20% i prou.
La venda ‘online’ és el futur?
No ho podem obviar, però el comerç físic ha d’aprendre a conviure-hi. No tot és Amazon. El comerç online pot apropar molts clients, pot donar moltes facilitats.
Vostè diu que pel ‘tax free’ hem de modificar el nostre servei.
Si mires els números i veus que el client majoritari és àrab i el que gasta més és xinès, jo posaria algun treballador que pogués atendre en àrab i en xinès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona