La Borsa
Més valors
Economia

ANNA SERRA

EMPRENEDORA QUE FORMA PART DE L’EQUIP DE TREBALL DE LA JORNADA TALENTÀRIA DE SOLSONA

“Les dones tenim una manera d’emprendre diferent”

‘Comunicar amb els cinc sentits’ és el tema de la segona jornada Talentària del 19 de maig, que vol promoure el talent femení i la difusió del territori donant eines útils a les emprenedores

Com sorgeix la idea de fer Talentària ?
Ho fa el Consell Comarcal, l’Ajuntament de Solsona i l’Agència de Desenvolupament Local perquè volen potenciar el talent femení i el territori, l’emprenedoria en general però la femenina i els projectes que puguin sorgir d’aquí i aportar aquí. L’any passat vam parlar de marca i ara de comunicació. La intenció és que els propers anys sigui itinerant i pot ser que l’any que ve vagi a Cardona.
Però no són un equip de les tres entitats, com es va gestar?
A l’equip hi ha representants de les entitats i un altre d’itinerant format per una fotògrafa, una dissenyadora i una il·lustradora de la zona. L’any passat vam ser la Kàtia Prat, jo mateixa i Aurembiaix Sabaté, respectivament, i enguany són l’Aida Majoral, l’Erika Escudero i l’Anna Terricabras. La gràcia que les tres figures canviïn cada any és precisament perquè sigui una exposició del talent del territori, és més enriquidor i pots donar-lo a conèixer, ja que molta gent d’aquí el desconeix. És una minifeina poc remunerada però que pretén la difusió del territori, un concepte subjectiu, perquè també pot venir gent de Barcelona.
Quin balanç fan del primer any?
Molt positiu i aquest any pinta encara més bé, perquè hi ha unes 75 places i en obrir la inscripció en un moment se’n van vendre 26. L’any passat va ser tot un èxit, va haver-hi entre 65 i 70 inscripcions d’una cosa que no s’havia fet mai, no era a Barcelona i s’ha de fer venir gent de fora. Tal com va anar la jornada, fa que el boca-orella funcioni i que la gent pregunti ja fa temps quan s’obrien les inscripcions, que s’acaben el 10 de maig. És una formació difícil de trobar amb totes aquestes ponents en un sol dia. El cartell en si ja és un gran reclam, ja que són d’entitat i en fan difusió a les seves pròpies xarxes.
I han tingut retorn en forma de comentari d’algú a qui li hagi anat bé professionalment?
Molta gent repeteix i molta que va dubtar l’any passat, aquest s’hi ha inscrit. Ve gent que ja té l’empresa arrencada per coneixement i els va bé tenir una càpsula de formació específica, perquè moltes vegades et pots apuntar a molts cursos i no és el que necessites. Està molt enfocat a gent emprenedora i que té projectes propis de petit format. La jornada et pot ajudar a tirar endavant el negoci en allò que tenies estancat, també fas networking perquè coneixes molts d’altres empresaris i pot ser que trobis la peça clau per desenvolupar allò que vols, o senzillament per motivació personal.
Les dones són més emprenedores que els homes?
No sé si ho són més, però sí més inquietes i potser moltes vegades emprenem pel tema de la conciliació familiar. No ho som més, ja que hi ha grans empresaris i emprenedors, però tenim una manera d’emprendre diferent.
Com de diferent?
En el sentit que a vegades és per vocació o necessitat i perquè les eines que necessitem són diferents. Encara estem en una societat bastant patriarcal i hi ha gent que en fer aquesta formació ens defineix com a excloents, però en realitat és que necessitem eines diferents perquè tenim una constitució biològica diferent, una manera de pensar diferent, un suport emocional diferent i, segurament, també estaria bé fer una emprenedoria exclusivament per a homes. No és res excloent ni feminista, sinó que és enriquidor, per sumar. En aquesta jornada hi ha una figura molt important que és la Gemma Fillol, que és una experta en màrqueting i comunicació emocional i té una comunitat en femení que es diu Extrardinària ( www.extraordinaria.es ), a qui se li va demanar ajuda i és qui va fer la proposta de fer una jornada sencera.
Quin perfil de dones s’hi apunta?
Normalment no és gent de vint anys, sinó un gran volum de dones de 30 a 45 anys amb negoci propi vinculat amb el territori, com per exemple artesanes, dissenyadores, entre moltes altres.
Quins reclams porten?
La primera xerrada és la de Txell Costa, que en fa a àmbit internacional, que és una gran experta en màrqueting i té una empresa a Girona que es diu Txell Costa® Group. S’intenta que tota la jornada tingui una coherència i es fa també un esmorzar amb productes locals per potenciar els productors de la zona. Després la Gemma Fillol farà una conversa amb les emprenedores Marta Pastor, de Fauna y Flora; Ester Armengol, de Mon Aroma, i Núria Roca, de la masia La Garriga de Castelladral, que ens explicaran la seva manera de comunicar. I després del dinar opcional hi ha la part pràctica amb tallers de Vanesa Carrasquilla de Comunicraft i Elia Fiblà, de la plataforma The Craft Academy. I es clou la jornada amb música de la Lídia Pujol per fer un compendi de la part emocional i la racional



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La multinacional suïssa Coop tanca la compra de GM Food

VILAMALLA

Inspecció proposa sancions a 10.354 empreses el 2020

barcelona
Puigcerdà

Distintiu per Aspen-Magatzems Isern

Economia

Tremosa reclama a Madrid els fons per a les bateries

economia

El PIB cau un 4,3% interanual fins al març

Fainé i Brufau es desvinculen de Villarejo davant l’Audiència Nacional

Madrid
Santa Pau

Nova gamma de iogurts líquids de La Fageda

The Pack Finder connecta marques i proveïdors del sector del packaging

barcelona

L’economia catalana cau un 4,3% interanual en el primer trimestre

Barcelona